معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان خبر داد: تربیت ۵۰۰ مدرس برای آموزش معلمان/ نگاه مدیران باید مبتنی بر روابط انسانی باشد

به گزارش صبح گلستان حاجیلری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان در نشستی بااین نشریه در هدف از گردهمایی معاونین  آموزشی شهرهای استان در شهرستان کردکوی اظهار کرد:نشست امروز نشست برنامه حوزه معاونت آموزشی که متوسطه است. ما داریم تلاش می کنیم با ایجاد فرصت های مناسب از قبیل جلسات،نشست ها و همایش های مختلف بتوانیم به یک فهم مشترک دست پیدا کنیم و انشاالله بر اساس رویکردهایی که پیش بینی کردیم برنامه های خودمان را در سطح مدارس استان دنبال کنیم وی افزود:آن چیزی که برای ما خیلی مهم است. در این موضوع مداخله در فرآیندها کمک میکند به بهبود و ارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی مدرسه محور اصلی این بحث با توانمند سازی حرفه ای مدیران و معلمین با رویکرد کار آفرینی اعتقاد ما معنا پیدا میکند.
حاجیلری در ادامه گفت:نظام اموزش و پرورش استان رویکردش یک رویکرد علمی مبتنی بر تجربه های عزیزانمان در سطح مدارس با پشتوانه معلمی و نهایتا نگاه به جلو بری بهبود به همه شاخص های آموزشی و تربیتی در این راستا است.

وی در باره وضعیت دانش آموزان استان گفت:دانش آموزان استان گلستان ظرفیت های شدن و رسیدن به بالاترین سطح ممکن دارند و میتوانند در حد استانی،ملی و جهانی بدرخشند.
سال گذشته اتفاق خیلی خوبی افتاد دانش آموزمان جناب آقای محمدامین خراقانی رتبه دوم جهان را کسب کرد که افتخاری بود برای استان و میهن عزیزمان و در چند روز گذشته در مراسمی برای تجلیل از نخبگان آقای خراقانی به عنوان نماینده جامعه دانش آموزی ما خدمت رییس جمهور بودند و جوایزی را از ایشان دریافت کردند.
در مدارس نمونه و شاهد استان در سال گذشته بالغ بر صد نفر دانش آموز قبول شده در رشته پزشکی داشتیم که  به عنوان الگوهایی در کنار دانش آموزان باشند و شیوه های خواندن و ایجاد انگیزه یادگیری بیشتر و مدل های برنامه که دانش آموزان بتوانند انتخاب کنند را آموزش بدهند وهمه اینها کمک می کنند تا اتفاقات بهتری بی افتد.
مدل هایی را پیش بینی کردیم برای توسعه حرفه ای مدیرانمان،بسته های آموزشی را پیش بینی کردیم که اعتقادمان بر این است که نگاه مدیران مبتنی بر روابط انسانی باید باشد یک تفکر سیستمی باید بر آنجا حاکم باشد تا نگاهی جمعی و استفاده از همه ارکان مدرسه آموزشگاه ما در ریل کیفیت بتواند حرکت کند.بسته ای را پیش بینی کردیم برای ارتقاء شاخص های حرفه ای معلمی در قالب تعلیم مدرس استانی مدلی را طراحی کردیم که مدل خلاقانه استانی بوده و الان در سطح کشور فراگیر شده است.
وی گفت:نزدیک به پانصد مدرس را تربیت کردیم تا به معلمین آموزش بدهند که انشاالله معلمین هم با دانش و روش های نوین آموزش آشنا بشوند و هم با ایجاد انگیزه مناسب تر بتوانند با دقت و تمرکز بیشتر کار را در سطح مدارس دنبال کنند.
بسته ای را طرحی کردیم تحت عنوان کارآفرینی و اعتقادمان براین است که مفهوم کارآفرینی به عنوان یکی از کلیدواژه های اصلی که باید در گفتمان های همه ما قرار بگیرد.ما باید کمک کنیم به بچه ها تا تفکرات کارآفرینی در آنها شکل بگیرد.ان شالله امسال کمک میکنیم در این راستا تفکر و اندیشه های کارآفرینی و خلاقیت بتوانیم در مدارس به عنوان اولویت بالاتر انشاالله دنبال کنیم.
حاجیلری سپس گفت:توجه ویژه ای به آموزش های مهارتی داریم. تا  بتوانیم بخشی از مشکلات خانواده ها و جامعه کنونی ما که بحث بیکاری داره آن را آزار میدهد را از این طریق مرتفع کنیم.
براساس عدالت آموزشی و حقوق شهروندی بسته هایی را پیش بینی کردیم برای بچه های که قابلیت ها و ظرفیت های ذهنی بشتر را دارند بتوانیم آموزش های سطح بالاتر را برایشان پیش بینی کنیم که بتوانند در مسیرشان گام های بلند تر و بهتر بردارند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سپس تصریح کرد:توجه  ویژه کردیم به مدارس شبانه روزی و در دو بخش بسته هایی را پیش بینی کردیم تا حداقل یک مهارت را این دانش آموزان آموزش ببینند و مدل تفکر برنامه مطالعاتی را پیش بینی کردیم برای این دسته از دانش آموزان به اتفاق مجموعه عزیزانمان در مدرسه شبانه روزی انشاالله بتوانیم این کار را در آن جا رصد کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۵۱ ب.ظ

دیدگاه