ندای مظلومانه ساکنان شهرک فرهنگیان کردکوی :استاندار محترم گلستان ،فرماندار شهرستان و شهردار و شورای شهر کردکوی : نمونه وضع اسف بار شهرک فرهنگیان در هیچ جای ایران دیده نمی شود

به گزارش صبح گلستان یکی از شهرکهای که در استان گلستان بیش از چندین دهه از خیلی از امکانات اولیه محروم می باشد شهرک فرهنگیان کردکوی  می باشد که اهالی آن با توسل به مطبوعات خواستار رساندن فریاد مظلومیت خود به مدیران ارشد استان و شهرستان و شهردار و شورای شهر شدند و این رسانه نیز بر احساس مسئولیت اجتماعی خود در راستای رساندن حرف مردم به مسئولین اقدام به چاپ متن زیر نموده است که ان شاالله با درایت مدیران دغدغه وصدای ساکنان این قسمت از ایران اسلامی شنیده شود

متن کامل رنجنامه:

بسمه تعالی
متنی که در این نشریه می خوانید شرح زندگی جمعی از فرهنگیانی است که در منطقه ای از کردکوی به نام شهرک فرهنگیان ساکن هستند ، هر کجا که صحبت از معلم می شود حداقل عزت و احترامی برایشان قایل هستند . البته نه تنها در ایران بلکه این قشر زحمت کش در تمام نقاط جهان دارای قرب و منزلت خاصی هستند ، نخواستیم موضوع سکونت مان مطبوعاتی شود ، ولی به خدا قسم یاد می کنیم مجبور شدیم ، بقول قدیمی ها : کارد به استخوان ما رسیده است ! بگذریم ، شهرک فرهنگیان با قدمتی بیش از سی و اندی سال با توجه به خریداری زمین محل سکونت از دولت ، باور بفرمایید در طراحی ، نقشه کشی و تأیید نقشه شهرک از استان مازندران (کردکوی زیر مجموعه استان مازندران بود ) و خیابان کشی ، احداث چاه آب ، لوله کشی آب ، تیرگذاری برق و سیم کشی معابر، انشعابات گاز ، تلفن و ساخت مسجد با همیاری اهالی شهرک فرهنگیان انجام شد . یاد آور می شویم که شهرک فرهنگیان طی ۳۵ سال از حداقل امکانات رفاهی مثل پارک و یا مسجد محروم بود ، هیچ ارگان و یا نهادی در احداث فضای سبز و یا بنای مسجد اقدامی مالی نکردند ، تا اینکه اهالی شهرک با جمع آوری پول و پس انداز اندک خود در سال ۱۳۹۷ مسجد را به صورت نیمه کاره افتتاح کردند . البته نمی دانیم چگونه عنوان کنیم ! چه می خواهیم ! به خداوندی خدا خجالت می کشیم که بگوییم !! خواسته های اصلی مان ، جمع آوری آبهای سطحی ،کشیدن جدول ، جوی آب و آسفالت کوچه و خیابانهای شهرک است . قضاوت را به شما واگذار می کنیم آیا این زیاده خواهی است ؟ که پس از این همه سال با پی گیری های مکرر برای خواسته بحق مان چندین نامه ، طومار با امضای کلیه اهالی بدست مسئولین ذیربط ( استانداری ، فرمانداری ، شورای شهر و شهرداری ) دادیم ، اما نتیجه ای نگرفتیم . نا گفته نماند که شهرک از نظر بافت چند سال گذشته ، زیر مجموعه روستایی در منطقه محرو م دهستان چهارکوه بوده است که با احداث مسکن مهر در قسمت غرب شهرک ، شهرک با توافق هیئت مدیره به شهرداری با تمام امکانات به شهرداری واگذار گردید . مشروط به اینکه در همان تاریخ شهردار وقت قول صد در صد داده در کمترین زمان به خواسته های اهالی شهرک که در با لا اشاره شده است ( جمع آوری آبهای سطحی ، جدول و آسفالت خیابانها اقدام و اجرا نمایند ) اقدام نمایند ، ولی متاسفانه به فراموشی کامل سپرده شد !! البته این واگذاری داستان خودش را دارد که از حوصله این نشریه خارج است . مانند دستکاری نقشه جامع استانداری مازندران و تبدیل فضای سبز برای احداث مسکن افراد کم بضاعت بدون توجه به سازه های شهرک و طرح ساختمانهای خود درآوردی که کل نقشه جامع شهرک نابسامان گشته است . در هر حال اهالی مجبور شدند برای احقاق حقوق حقه خودشان با دعوت از مسئولین شهری ، نماینده مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، اعضای شورای اسلامی شهر وشهردار در خرداد ۱۳۹۷ جلسه ای با هماهنگی قبلی در مکان سالن اجتماعات شهرک تشکیل دهند ، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی آقای دکتر نور قلی پور در بازدید از شهرک و شنیدن درد و دلهای اهالی بسیار متاثر گردید و جمع اهالی عنوان کردند که چرا باید فرهنگیان اینچنین وضعیت اسف باری داشته باشند . برای همین عنوان بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی جهت جدول کشی و آسفالت شهرک به شهردار و شورای شهر تأکید نمودند که تا پایان سال ۱۳۹۷ این پروژه اجرا وتکمیل گردد . از آن تاریخ به بعد اهالی با پیگیریهای مستمر با ملاقات حضوری و نامه نگاری کار را دنبال کردند . که تا به امروز هیچ نتیجه ای حاصل نگردید .
خلاصه کلام اینکه فرمانداری در زمستان ۹۷ بودجه ای به مبلغ ۱۴۵ میلیون تومان جهت جدول کشی قسمتی از شهرک در اختیار شهرداری قرار داد . در همین رابطه در دهم اسفند ماه ۹۷ با دعوت شهرداری از چند تن ازاهالی شهرک و شورای شهر و معاونت عمرانی فرمانداری جناب آقای مصدق تشکیل گردید. و شهردار محترم آقای مهندس شاکری عنوان نمودند که با این مبلغ استارت کار زده می شود و مبلغی هم ما ( شهرداری ) به آن اضافه می کنیم تا هم رضایت اهالی جلب شود و هم در بوجه سال ۱۳۹۸ با قراردادن پروژه شهرک در اولویت کار، تکمیل و اجرا گردد . ولی متأسفانه با شروع کار جدول از قسمت شرق خیابان فرهنگ ۳ بصورت بکطرفه و نیمه کاره با نصف مبلغ بودجه منظور شده ، پیمانکارکار را رها کرده ( کیفت مصالح بکار برده شده و متراژ کار توسط پیمانکار مسئله دیگری است که باید کارشناسان محترم نظر دهند ) . پس از سی و اندی سال پیگیریهای بی وقفه اهالی با مسئولین استانی و شهرستانی و بی نتیجه ماندو حداقل خواسته های اهالی شهرک فرهنگیان که آسفالت معابر و جمع آوری آبهای سطحی و جدول کشی می باشد .در همین اواخر ، طی دعوت مردم از فرماندارمحترم و مسئولین شهر کاستی های شهرک در مسجد محل و حضور ایشان در این گردهمایی و پس از شنیدن مطالب و خواسته های مردم ، وعده هایی جهت تکمیل جدول کشی و آسفالت همه خیابانها از بودجه تخصیص یافته شهر و اجرا و تکمیل پروژه تا پایان سال ۱۳۹۸ را دادند که خود جای تشکر و قدردانی دارد .
باری به هرجهت ، زمان می گذرد بارانهای سیل آسا شروع شد – چاله و چوله ها روز به روز عمیقتر می گردد و وضعیت طوری است که نه در شأن فرهنگیان است و هم برای عموم قابل تحمل نیست . متذکر می گردیم مسئولین محترم شهر ما به شکرانه خداوند متعال در حکومت جمهوری اسلامی زندگی می کنیم که صاحب آن آقا امام زمان (عج) است و ناظر بر همه کارهای ماست و همچنین نائب برحقش رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامی امام خامنه ای بصورت مستقیم و غیر مستقیم در جلب رضایت مردم و حل مشکلات آنان به مسئولین نصایح و تأکید دارند مطمئناً که این این سخن خداوند است که از زبان ایشان .
مسئولین محترم شهرستان : تضییع حق هر مسلمان عقوبت اخروی دارد و حق الناس محسوب می شود . برای ما سی و اندی سال گذشت و باز هم می گذرد و ما به مشکلات عادت کردیم . شاید این امتحان الهی از جانب خداوند باشد برای شما که چند صبا در مسند قدرت هستید .
ما حرف مان را زدیم ولی شکایتهای ما در دل ما حک شده – بی تفاوت بودن مسئولین شهر چیزی جز ظلم به اهالی شهرک فرهنگیان نیست ، که به جرآت می توانیم عنوان کنیم نمونه وضع اسف بار شهرک فرهنگیان در هیچ جای ایران دیده نمی شود . نگذارید زمان آنقدر بگذرد که دیگر جای توبه هم برای شما پیش پروردگار باقی نماند و آه مظلومیت ما گریبانگیرتان گردد .
و ان الله مع الصابرین
والسلام

ساکنین شهرک فرهنگیان کردکوی

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۱ ق.ظ

دیدگاه