- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد: سامانه۱۹۰ آماده دریافت شکایت پزشکی /کمبود تخت ای سی یو در استان

به گزارش البرز گلستان نشست خبری هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ریاست دکتر فاضل رییس دانشگاه امروز بر گزار شد.

دکتر فاضل در این نشست اظهار کرد:در حال حاضر میزان شیوع سرطان در دنیا ۲۱۰ تا ۲۳۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است ولی این آمار در کشور ما ۱۴۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است
وی به موضوع کمبود سه هزار تخت بیمارستانی در استان اشاره و اضافه کرد: در سفر ریاست جمهور در سال گذشته ساخت چهار بیمارستان در گلستان مصوب شد که سیل باعث شد اعتبارات مصوبات سفر با تاخیر اختصاص یابد.
دکترفاضل تصریح کرد: در هفته جاری اختصاص ۱۱.۵ میلیارد تومان برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی گمیشان، ۱۸.۵ میلیارد تومان برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی گالیکش، ۶.۵ میلیارد برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی رامیان و ۲۸.۵ میلیارد تومان برای فاز نخست بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی آیت ا… طاهری گرگان ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: سه زمین در شصت کلاته، میدان تیر (گلشهر) و جلین پیشنهاد شده است و چون ما سازنده نیستیم یکی از این سه زمین باید از سوی شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و سایر نهادها تایید شود.
دکترفاضل همچنین به موضوع وقوع سیل در گلستان اشاره و بیان کرد: با همکاری نیروهای بهداشت و درمان و سایر دستگاه ها علیرغم اینکه گلستان ۴۰ روز درگیر سیل بود اما اپیدمی بیماری در استان شاهد نبودیم و از سوی وزارتخانه مورد تقدیر قرار گرفتیم.

وی از کمبود تخت ای سی یو در استان خبر داد و گفت : سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایت می باشد و در این مدت به ۲۰۰ شکایت رسیدگی شد

دکتر فاضل در ادامه افزود:نسل جدید در سطح آموزش،ضعیف تر شده است و پزشک کم سواد  و کم انگیزه نیز در جامعه پزشکی داریم.

0 [1]
0 [1]