معاون توسعه منابع و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان: حدود ۱۸۰۰ نیروی غیر متخصص اضافی در دانشگاه داریم/ بعضی ازتیم قبلی دانشگاه بیشترین و ناجوانمردانه ترین اتهامات را به ما می زنند

به گزارش البرز گلستان نشست خبری هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ریاست دکتر فاضل ریاست دانشگاهامروز بر گزار شد.

دکترمحمد نعیمی معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه  گفت : از سال ۸۸ روند ورود نیروهای غیرمتخصص و غیرلازم به بدنه دانشگاه علوم پزشکی در همه شهرستان‌ها آغاز شد که عمدتا برای کارهای خدمتگزاری  جذب شده بودند اما پس از مدتی با فشارهای داخلی و بیرونی به حسابداری و کار پردازی و منشی گری انتقال یافتند.

وی در جواب سوالی مبنی بر ترک پست معاونت گفت:من تا زمانی احساس کنم می مانم و هیچ اشتیاقی به کار اجرایی ندارم و جز ۴ نفر استان در بخش سرطان و با ۷ رئیس قبلی دانشگاه کار کردم.

نعیمی افزود:اگر در دانشگاه روند جذب صحیح بود آدم اضافی نداشتیم

وی ضمن انتقاد از تیم قبلی دانشگاه گفت:با کمال تاسف بعضی از دوستان در تیم قبلی تهمت تهمت و افترا ناجوانمردانه در این شرایط می زنند و بیشترین و ناجوانمردانه ترین اتهامات را به ما می زنند.

دکتر نعمیمی یکی از دلائل بی انگیزگی پرستاران و پزشکان را عدم پرداخت مطالبات آنان دانست.

وی افزود: در حال حاضر یکهزار و ۸۰۰ نیروی غیرمتخصص اصافه در بدنه دانشگاه وجود دارد و در عین حال ما حدود ۸۰۰ نیروی متخصص کم داریم. از سال ۹۴ بنابر این شد تا افرادی که خارج از تشکیلات جذب شدند، هزینه‌های آنان را دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی خود پرداخت کند. از سال ۹۵ که منابع اعتباری طرح تحول سلامت کم شد، این مشکل بیشتر خود را نشان داد.

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: سال ۹۵ حدود ۴۱٫۵ میلیارد تومان برای حقوق این افراد از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه هزینه شد. سال ۹۶ این مبلغ به ۴۵ میلیاردتومان و سال گذشته نیز به ۵۷٫۲ میلیارد تومان رسید. این در حالی است که کارانه همه پزشکاران، پرستاران و غیره در استان ماهانه حدود ۱۶ میلیارد تومان است.

وی در خاتمه گفت :در هیچ دوره ای به اندازه یکسال اخیر رایزنی نشده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۶:۱۷ ب.ظ

دیدگاه