- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در دیدار اعضای شورای هماهنگی کار و رفاه اجتماعی استان: گزارش عملکرد شما در حوزه اشتغال باید خودش را در متن زندگی مردم نشان دهد

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار اعضای شورای هماهنگی کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: گزارش عملکرد شما در حوزه اشتغال باید خودش را در متن زندگی مردم نشان دهد.

وی افزود: رقم دو هزار میلیارد تومان که در حوزه اشتغال وارد استان شده چهار برابر بودجه کل استان است پس باید تحولی در استان ایجاد شود، این عدد یک چیزی می گوید آن چیزی که در متن زندگی مردم سراغ داریم و مشاهده می کنیم چیز دیگری است؛ جمع بین اینها که کدامشان درست بوده باید عنوان شود.

نورمفیدی ادامه داد: وقتی شما می گوید دو هزار میلیارد تومان برای کاریابی مردم وارد استان شده بازدهی آن هم باید خودش را نشان دهد. این دو هزار میلیارد کجا رفته است چرا در زندگی روستایی ها خودش را نشان نمی دهد؟

امام جمعه گرگان گفت: دو هزار میلیارد تومانی که مطرح است وقتی وارد میدان شود باید تحول اقتصادی در استان به وجود آورده باشد چه بسا این وام هایی که داده می شود سراغ داریم بعضی وقت ها وام گرفته می شود اما بازدهی ندارد، بنابراین باید به ما ثابت شود این وام به کجاها رفته است آیا وارد عرصه اقتصادی استان شده است؟

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است پیگیری شما برای این تعاونی ها به کجا رسیده است؟ آیا خودش را در جامعه نشان داد یا نه؟ برخی تعاونی ها حالا در گیاهان دارویی و زعفران ورود کرده اند، آیا به فکر بازار کار برای آنها بوده اید؟ نه اینکه کشاورز را به این سمت تشویق کنید و بعد که به این سمت بیاید و در آخر محصول روی دستش باد کند. مثل سیب زمینی که چند سال پیش به اندازه ای کاشتند که مجبور شدند آن را دور بریزند، فقط بحث تزریق پول نیست این تزریق پول باید در برنامه و نظارت و پیگیری باشد.

امام جمعه گرگان گفت: باید دست به دست هم دهید تا ببینید پول هایی ک به مردم داده اید چه پیشرفتی برای استان حاصل شده است. در روستای محمد آباد خیلی مردم را تشویق کردم خودشان ورود پیدا کنند و کاری انجام دهند چند روز پیش آمدند گفتند دولت ۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض کرده است، باید این چیزها بین مردم گفته شود، همه می خواهند به ادارات بروند و کارمند شوند و این تورم نیرو در ادارات موجب فساد شده است، پس شما باید مردم را به سمت تولید ببرید.

وی گفت: بومگردی هم در استان نباید خیلی گسترده شود بلکه فقط مختص برخی نقاط خاص باشد./مهر

0 [1]
0 [1]