با حضور مدیر کل تعاون و کار گلستان به مناسبت هفته تعاون انجام شد:افتتاح متمرکز ۲۸ طرح تعاونی با سرمایه گذاری بیش از ۴۴ میلیارد تومان و تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۵۱۹ نفر

همزمان با سومین روز از هفته تعاون آیین افتتاح متمرکز ۲۸ طرح تعاونی در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش البرز گلستان به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، آیین افتتاح متمرکز ۲۸ طرح تعاونی با سرمایه گذاری بیش از ۴۴ میلیارد تومان و تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۵۱۹ نفر همزمان با هفته تعاون با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندرای در شهرک صنعتی کردکوی برگزار شد.

در این مراسم دکتر سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به نقش مهم تعاونی ها در اقتصاد اظهار کرد: یکی از سه بخش مهم اقتصاد کشور بر پایه تعاون است که باید سهم این بخش از اقتصاد کشور به ۲۵ درصد افزایش یابد و تحقق این مهم با حمایت های مناسب از جمله معافیت های مالیاتی و بیمه ای، ارائه تسهیلات، اصلاح قوانین بخش تعاون و آموزش های ویژه تعاونی ها امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود:  استفاده از سرمایه های خرد، کاهش شکاف طبقاتی و گسترش عدالت اجتماعی از مهمترین نتایج افزایش سهم تعاون از اقتصاد خواهد بود.

مازندرانی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات تعاونی ها موضوع مدیریت در تعاونی هاست که سال گذشته با برگزاری بیش از ۳۵ هزار نفرساعت آموزش، سعی کردیم به این موضوع بیشتر بپردازیم.

وی با اشاره ضرورت تعاملات بین تعاونی ها تاکید کرد: تامین نیازهای تعاونی ها از یکدیگر و ایجاد شبکه ارتباطی بین آن ها موجب افزایش تعاملات و تقویت بخش تعاون خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از ۳۳۲ میلیارد تسهیلاتی که در اختیار ۴ هزار و ۷۰ طرح قرار دادیم فقط ۵۳ مورد تعاونی بودند که این تعداد کم به دلایل مختلفی بوده که مهمترین آن ها نداشتن تضامین لازم، وجود چک های برگشتی و سایر محدودیت های قانونی است که موجب بهره مندی کم تعاونی ها از این تسهیلات ارزان قیمت شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

دیدگاه