دکترمازندرانی مدیر کل تعاون و کار گلستان بمناسبت آغاز هفته دولت و تعاون : میزان انحراف از تسهیلات اعطایی اداره کل کمتر از ۱۰ درصد است.

دکتر مازندرانی در نشست خبری بمناسبت آغاز هفته دولت و تعاون :
میزان انحراف از تسهیلات اعطایی اداره کل کمتر از ۱۰ درصد است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در نشست خبری بمناسبت آغاز هفته تعاون با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت و تعاون با اشاره به نام گزاری ایام هفته تعاون اظهار داشت:اعطای بیش از ۲۵ میلیارد تومان به ۵۱ تعاونی و ایجاد زمینه اشتغالزایی برای ۴۶۸ نفر در بخش تعاون ،همچنین ۲۸ طرح با ۴۴ میلیارد تومان سرمایه گزاری که این ۲۸ طرح در هفته تعاون افتتاح خواهد شد از جمله فعالیت های این حوزه است که با توجه به پایش دستگاههای نظارتی استانی خوشبختانه انحراف تسهیلات اعطایی اداره کل کمتر از ۱۰ درصد است اگر چه این میزان انحراف هم باید به صفر برسد .
دکتر مازندرانی با تاکید بر توجه به آموزش امعه هدف تعاونی ها که بیشترین سعی و تلاش در حوزه تعاون به افزایش مهارت اختصاص یافته است از برگزاری ۱۴۴ دوره آموزشی برای تعاونگران و اعضای تعاونی با بیش از ۳۵ هزار نفر ساعت آموزش خبر داد و افزود:هدف از این آموزش ها آشنایی با کارکرد ها و بازکردن گره ها و.. بوده است که علاوه بر این در حوزه آموزش های غیر حضوری و مجازی بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت با ۱۷ هزار نفر در دوره های غیر حضوری آموزش را فراگرفته اند.
وی از برگزاری ۱۰ همایش در حوزه بازار یابی ،تعاملات فروش محصولات ،کارآفرینی،نیازهای تعاونی ها در زمینه های مدیریتی و منابع انسانی همچنین تهیه و پخش ۵ فیلم مستند از تعاونی ها،تفاهم نامه با مراکز دانشگاهی ،برگزاری نمایشگاه های مختلف برای فروش محصولات بخصوص در حوزه بانوان از جمله فعالیت های این حوزه میتوان به آن اشاره کرد.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود:در راستای حمایت از تولید و تعاون در قالب تسهیلات روستایی و پایدار به ۴۰۷۰ طرح اشتغالزا وام پرداخت شده است که حدود ۷۰۰ شغل در استان ایجاد خواهد شد که از این طرح ها ۱۲ طرح در هفته دولت افتتاح شده است.
دکتر مازندرانی با تاکید بر اینکه ممکن است اعطا تسهیلات از این اداره کل باشد اما در آمار افتتاح و اشتغال دستگاهها ذیربط لحاظ شود مثلا طرح تعاون بوم گردی توسط میراث فرهنگی افتتاح شده که البته مهم ایجاد زمینه اشتغالزایی و رونق تولید استان است که هدف همه مجموعه مدیریتی است .
مدیر کل تعاون کار گلستان با اشاره به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر طبق سنوات قبل از ثبت نام ۶۷۰ تعاونی در سامانه و انتخاب ۲۵ تعاونی برتر استانی که برخی هم به سطح برتر ملی راه یافته اند که خوشبختانه تعاونی پوشاک بهزیست گنبد عنوان برتر ملی را کسب و نشان ملی را در مراسم از وزیر محترم دریافت خواهند کرد که آرزوی توفیق برای این مجموعه و همه تلاشگران داریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ

دیدگاه