- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

هزار جریبی مدیر کل امور مالیاتی گلستان: کلیه افراد دارای بدهی مالیاتی قطعی،درصورت پرداخت تا پایان مهر ماه ،اصل بدهی جرائم آنان بخشیده می شود

به گزارش البرز گلستان هزار جرببی مدیر کل مالیاتی استان گلستان به مناسبت هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نقش مالیات در شرایط کنونی کشور را همه می دانند ومحل تامین عمرانی از محل در آمدها می باشد و قبلا ّوابسته به  نفت  بوده ولی الان در مالیات تقریبا به ۵۰ درصد رسیده و در آمد مالیاتی به بالای ۳۰ درصد رسیده است.

وی افزود:سیاست سازمان فشار مضاعف بر مالیات دهنده نیست در مرحله اول بدنبال کسانی که پرونده مالیاتی ندارند و فرار مالیاتی دارند می باشد و الان بحث هوشمند سازی در مالیات مطرح  می باشد و اکنون روال سنتی جوابگو نیست و در آن فرار مالیاتی زیاد بوده است.

هزار جریبی گفت :تمام دستگاهها باید تمام اطلاعات را در اختیار سیستم مالیاتی قرار داده شود تا افرادی که فرار مالیاتی دارند شناخته شوند.

مدیر کل امور مالیاتی استان در ادامه گفت:تمام شرکت ها مکلفند خرید و فروش خود را اطلاع دهند وبا دریافت این اطلاعات باعث می شود تا مالیات واقعی گرفته شود.

وی افزود:امسال از اول تیر ماه امسال تمام گواهی های مالیاتی از طریق الکترونیکی  انجام می شود و تمام اظهار نامه ها از طریق نظام نوین مالیاتی انجام شده است

و زیر ساخت ها تا حدودی آماده شده است.

هزار جریبی سپس گفت : در استان گلستان در آمدی تعریف شده در آمد سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۳۷درصد رشد داشته است و امسال به۶۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد:هر چه در آمد بیشتر باشد اعتبارات عمرانی بهتر به استان می رسد. اگر نتوانستیم کار خوب انجام دهیم در امدهای مالیاتی محقق نشده است.

ودر سیل اخیر اگر کار عمرانی انجام می شده است این اتفاق نمی افتاد .

وی گفت :کل در آمدهای مالیاتی از اول سال ۲۰۵میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گدشته۱۹ درصد  رشد داشته است  و عوارض از محل ارزش افزوده در ۴ماه گدشته۳۳ملیارد تومان به حساب شهرداری و دهیاری ریخته شده است و رشد ۴درصدی داشته است .

هژار جریبی گفت :در بحث تسلیم اظهار نامه مالیاتی شخص شناسایی می شود و امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد داشته است و ۶۰ درصد اظهار نامه مشاغل به صورت خود اظهار انجام شده است و باید هزینه هااضافی کاهش پیدا کند.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان سپس گفت :کسانی که دارای بدهی مالیاتی قطعی هستند اگر تا پایان مهر ماه اصل بدهی قطعی شده را بپردازند کلیه بدهی ها جرائم آنان بخشیده می شود و اگر پرداخت نکند ۲تا۴ درصد افزایش پیدا می کند. و اگر سال۹۹ پرداخت کنند جرائم آنان بخشوده نمی شود.

وی در بخش کارت خوان پزشکان گفت:امسال در قانون بودجه ملکف به نصب کارت خوان شده است واگر انجام نشود برابر قانون ماده ۲۲۴ جرم مصوب می شود. و تا ۱۵ شهریور باید دستگاه پز در مطبها نصب بشود. و تا کنون ۹۵ درصد پز ها در مطبها نصب شده است. و سامانه ۱۵۲۶ آماده دریافت نظرات مردم می باشد.

 

 

0 [1]
0 [1]