- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد: سهمیه شهرستان هایی که دچار سیل شدند در صورت جذب کامل اعتبارات اولیه تسهیلات اشتغال روستایی، افزایش خواهد یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سهمیه شهرستان هایی که دچار سیل شدند در صورت جذب کامل اعتبارات اولیه تسهیلات اشتغال روستایی، افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آق قلا اظهار کرد: بخش اعظم جمعیت آق قلا در مناطق روستایی است و ظرفیت فراوانی جهت اجرای طرح های اشتغالزا در حوزه های کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی دارند.

وی افزود: سهمیه این شهرستان از محل اعتبارات روستایی ۳۴ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۳۱۷ طرح به ارزش ۲۸ میلیارد تومان به بانک ارسال شده که ۲۳۵ طرح به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

مازندرانی تصریح کرد: از آنجاییکه رویکرد دولت توجه بیشتر به مناطق آسیب دیده از سیل است، سهمیه شهرستان های درگیر سیل اخیر، در صورت جذب کامل اعتبارات اولیه، افزایش خواهد یافت و محدودیتی برای ارسال طرح ها ندارند.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات اشتغال فراگیر نیز ۱۲ طرح به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان از این تسهیلات بهره مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: پس از سیل اخیر و برای حفظ و صیانت از نیروی کار، ۱۴۱۴ نفر در آق قلا از بیمه بیکاری بهره مند شدند و به ۴۰۰ نفر نیز تسهیلات قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی پرداخت شد.

وی با اشاره به نرخ بیکاری ۱۲٫۲ این شهرتسان اذعان کرد: در سال گذشته تعهد اشتغال آق قلا ۲ هزار نفر بوده که ۹۹ درصد آن محقق شد و امسال به دلیل وجود سیل، افزایشی در سهمیه این شهرستان نخواهیم داشت.

مازندرانی به برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مناطق سیل زده اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح های اشتغال عمومی و یارانه دستمزد، وضعیت خاص اشتغال در این مناطق ترمیم شود.

0 [1]
0 [1]