مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان از آغاز دوره های آموزشی دهیاران، روسای شوراها و کارکنان دهیاری ها خبر داد

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان از آغاز دوره های آموزشی دهیاران، روسای شوراها و کارکنان دهیاری ها خبر داد.

علی نصیبی گفت: این دوره ها در کلیه شهرستان های استان و در برخی بخش ها که با مرکز شهرستان فاصله جغرافیایی دارند برگزار میشود.

وی اظهار داشت: دوره های مذکور از ۲۷ مرداد ۹۸ آغاز و هر یک از دهیاران، روسای شوراهای روستایی، کارکنان دهیاری ها، و … موظف به گذراندن ۱۲ دوره هستند.

علی نصیبی گفت: دوره های مذکور شامل آشنایی با حقوق و قوانین روستایی، قوانین و مقررات ساخت و ساز و امور اراضی در روستا، اصول انعقاد قرارداد و پیمانکاری، قوانین مالی و معاملات دهیاری ها و قانون محاسبات، روش های ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، بودجه نویسی و بودجه ریزی روستایی، مدیریت پسماند در روستا، مدیریت بحران در روستا، برنامه ها طرح ها و پروژه های عمرانی روستایی، قانون کار و تامین اجتماعی، آیین نگارش و مکاتبات اداری، زیباسازی و مبلمان روستایی است.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در برگزاری این دوره ها و پشتیبانی اجرای برنامه فوق الذکر، سازمان همیاری شهرداری های استان، و فرمانداری ها و بخشداری های استان همکاری دارند.

علی نصیبی با اشاره به ضرورت حضور روسای شوراها و دهیاران و کارکنان دهیاری ها در دوره های آموزشی مذکور، گفت: برای کسانی که دوره های مذکور را با موفقیت سپری کنند گواهینامه صادر خواهد شد و میزان حضور و نمره کسب شده در هر دوره، یکی از ملاک های پشتیبانی های تشویقی از هر روستا خواهد بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان، برگزاری حداقل ۶ کارگاه آموزشی تخصصی دیگر برای مدیران روستا، تهیه محتوای آموزشی اعم از کتاب و …، برگزاری دو همایش آموزشی، بازدید از روستاهای موفق و انتشار ماهنامه آموزشی خبری “دهیار” را از دیگر برنامه های آموزشی مدنظر در سال ۹۸ معرفی کرد.

وی افزود: آزمون جامع دهیاران و کارکنان دهیاری ها نیز احتمالا در آخرین جمعه دی ماه سال جاری برگزار می شود

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۲ ب.ظ

دیدگاه