استاندار گلستان خبر داد:تاکنون بهسازی ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل به پایان رسیده

دکتر هادی حق شناس با اشاره به روند احداث واحدهای مسکونی سیلزدگان اظهارکرد: در هفته دولت ۲۰۰ واحد مسکونی احداثی به بهره برداری خواهد رسید و تلاش می کنیم عملیات ساخت دیگر واحدهای احداثی هم تسریع شود.

وی افزود: تاکنون بهسازی ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل به پایان رسیده که البته سه هزار واحد جدید هم به این سهیمه اضافه و تا پایان شهریور عملیات تعمیر این واحدها به اتمام خواهد رسید.

حق شناس اداه داد: بیش از ۸۰ درصد احداثی ها تا پایان آذرماه به اتمام خواهد رسید اما تعداد اندکی که در حریم رودخانه ها بودند یا مشکل وراثتی داشته اند یا با میراث فرهنگی مسأله داشته اند یا تعدادی از آسیب دیدگان به دلیل مشکلات مالی حاضر به مشارکت در ساخت و ساز نمی شوند که تلاش می کنیم تمامی این مسائل را رفع کنیم.

استاندار گلستان یادآور شد: از هفت هزار و ۳۰۰ واحد احداثی، چهار هزار و ۳۴۳ واحد در چهار شهرستان آق قلا، گمیشان، گنبدکاووس و آزادشهر در حال ساخت است.

حق شناس ادامه داد: در حال حاضر روند ساخت به گونه ای است که بنیاد مسکن با ۴۵ پیمانکار که هر کدام به طور متوسط ۲۰ واحد را در اختیار دارند و همچنین سپاه گیلان، خراسان و گلستان هم حدود هزار و ۳۰۰ واحد را در دست ساخت دارند و مابقی توسط خود مردم در حال ساخت هستند و ما پیشنهاد می کنیم کسانی که هنوز آغاز به ساخت نکرده اند برای تسریع در کار به پیمانکاران بنیاد مسکن مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خسارات بخش صنعت اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت گلستان ۲۴۵ میلیارد تومان خسارت دید که ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده که صنعتگران می توانند از آن استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۳۰ واحد در شهرک صنعتی آق قلا آسیب دیده بود که تاکنون همه واحدها به غیر از پنج واحد به چرخه تولید بازگشته اند./ مهر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۳:۵۱ ب.ظ

دیدگاه