اصطلاحاتی که یک باید یک خبرنگار بداند/تئوری اثر پروانه ای در موفقیت شما خبرنگار چه اثری دارد

یک حرکت کوچک را می شود جهانی کرد مثل کار رسانه هاو یک تهیه یک خبر توسط یک خبرنگار این حرکت او می تواند جهان شمول شود این حرکت بنام تئوری اثر پروانه ای ومشهور است

تئوری اثر پروانه ای، بیان میدارد که وقتی یک پروانه در جایی از جهان بال میزند، این حرکت او میتواند باعث وقوع طوفان در بخش دیگری از جهان شود.

این مساله میتواند بعنوان یک فرض غیر واقعی بنظر برسد. چگونه یک تغییر کوچک میتواند باعث وقوع یک رویداد بزرگ مانند یک طوفان در جای دیگری از جهان شود ؟

ما در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چطور میتوانید از این تئوری برای موفقیت در زندگی بهره ببرید ؟

مردی در یک شرکت کار میکرد و رئیسش با او برخورد بسیار بدی داشت. او پس از اینکه ماهها در برابر رفتار بد رییس صبر کرد، نهایتا تصمیم گرفت که شغلش را کنار بگذارد. قبل از اینکه او شرکت را ترک کند، درباره این مساله با کارمندان دیگر نیز حرف زد و به همین علت افراد دیگر نیز تصمیم گرفتند که از شغل خود در آن شرکت انصراف دهند.

وقتی این افراد خود را بدون شغل یافتند، تصمیم گرفتند که تجارت خود را آغاز کنند. پس از مدتی  کار سخت و مداوم، تجارت آنها بسیار موفق شد تا حدی که آنها شروع به رقابت با شرکت قبلی خود کردند. تحت فشار رقابت، کمپانی قبلی ورشکسته شد.

آیا دقت کردید که تئوری اثر پروانه ای در یک مثال واقعی چطور عمل کرد ؟ بد رفتاری رییس با یک کارمند باعث ورشکستگی کارخانه در چند سال بعد شد. این مثال ، نحوه ی عملکرد اثر پروانه ای را بیان میکند. یک تغییر کوچک و حتی نامحسوس، میتواند باعث رویداد های بزرگی شود.

اگر به بازی پینگ پنگ نیز دقت کرده باشید، تغییر زاویه ی راکت به مقدار بسیار کم، باعث خواهد شد که در فاصله ی زیاد(مثلا تا زمانیکه توپ به طرف دیگر میز برسد)، تغییر فاحشی در مکان فرود آمدن توپ به وجود بیاید.

چگونه از تئوری اثر پروانه ایی بهره ببرید ؟

قطعا تغییرات بسیار بزرگی وجود دارد که میخواهید در زندگی خود ایجاد کنید، اما بصورت همزمان شما نمیتوانید آنها را ایجاد کنید زیرا باور دارید که منابع کافی را ندارید.

اما دقیقا همینجاست که اثر پروانه ای خود را نشان میدهد. با تمرکز بر انجام کارهای بسیار کوچک بصورت روزمره، شما قادر خواهید بود که در مرور زمان، تغییرات بسیار بزرگی را تجربه کنید.

آیا دوست دارید بدانید اثر پروانه ای در عمل چگونه میتواند زندگی شما را تغییر دهد ؟ در اینجا میتوانید مثالهایی را ببینید که نشان میدهند چطور میتوان از این اصل در زندگی و برای موفقیت بهره برد :

  • ۱۵ دقیقه زودتر بیدار شوید : اگر روزانه ۱۵ دقیقه زودتر بیدار شوید و ورزش کنید، پس از مدتی خواهید دید که بدن خوشفرم تر و عضلانی تری خواهید داشت و بعلاوه، حس بهتری نسبت به خود پیدا میکنید و اعتماد بنفس شما بالاتر خواهد رفت. این اعتماد بنفس ایجاد شده، کار شما، رابطه عشقی شما و سلامت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
  • با کمر صاف و اعتماد بنفس راه بروید : اگر زین پس، همین نکته کوچک را همواره مد نظر قرار دهید، میتوانید تحولات بسیار بزرگی را در روابط خود با دیگر افراد به وجود آورید. در مقاله ی “چگونه خود را تا ابد در برابر دزدها و زورگیرها بیمه کنید؟” توضیح دادیم که چه بسا راه رفتن شما با کمر صاف و با اعتماد بنفس، باعث شود که یک دزد، به کل از زورگیری از شما، منصرف شود.
  • تغییرات کوچک میتواند باعث تحولات بزرگی در روابط اجتماعی شما شود : به خاطر سپردن یا نوشتن روز تولد افراد، لبخند زدن به آنها و حمایت کردن از آنها وقتی که هیچکس این کار را نمیکند، مثالهایی از این مساله است که تغییرات کوچک چه تحولات بزرگی را میتواند در زندگی اجتماعی شما باعث شود.
  • روزان ده دقیقه مقالات وبسایت قدرت نامحدود را مطالعه کنید : با حضور منظم روزانه حتی فقط برای ده دقیقه در وبسایت روانشناسی قدرت نامحدود ، به زودی خود را از نظر روانشناسی بسیار قدرتمندتر کرده و به تنهایی یک روانشناس خواهید شد و خواهید توانست در مشکلات سخت زندگی خود (یا دیگران)، ثبات روحی و احساسی خود (یا آنها) را حفظ کنید. چه بسا همین روزانه ده دقیقه، باعث شود که در مشکل حاد احساسی که مثلا چند سال بعد ممکن است با آن روبرو شوید، از یک خودکشی صرفنظر کنید یا جلوی خودکشی کردن فرد دیگری را بگیرید !!! دوباره اهمیت اثر پروانه ای را مشاهده میکنید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۶:۲۲ ب.ظ

دیدگاه