- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر حق شناس استاندار گلستان : دانشگاه علوم پزشکی سرمایه گذارانی را از بخش خصوصی برای جبران کمبود تخت بیمارستانی معرفی نماید

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت  درمانی استان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده سرمایه گذارانی را از بخش خصوصی برای جبران ۳۷۹۳ تخت بیمارستانی معرفی نماید.

به گزارش  البرز گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان, دکتر هادی حق شناس صبح امروز پنج شنبه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استان, تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۲۹ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد و تا سال ۱۴۰۴ باید این رقم به ۶۵۲۲ تخت برسد  و در این راستا ظرفیت پزشکان استانی و ملی می تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به گلستان گفت: در سفر دکتر روحانی به گلستان ۶۹ پروژه با اعتبار ۱۶۸۲ میلیارد تومان مصوب گردید که این رقم ۳ برابر بودجه استان است و مدیران دستگاه های اجرایی باید موافقت نامه ها را پیگیری نمایند تا هرچه سریعتر این پروژه ها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه قریب به یک سوم منابع آب و برق استان در حال اتلاف است یادآور شد: باید شرایطی را ایجاد کنیم که دامدار و کشاورز نگران تولید نباشد چرا که برای مازاد تولید در بازار داخل و خارج از کشور تقاضا وجود دارد.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت بخش تولید برای استان گفت :برای حمایت از کشاورزان و دامداران در شهرستان هایی که هیچ گونه صنایع تبدیلی وجود ندارد، با اولویت خود آن شهرستان از ایجاد صنایع تبدیلی حمایت می کنیم.

دکتر حق شناس خلیج گرگان را موضوعی پراهمیت برای استان دانست و خاطر نشان کرد: طی گفتگو با رییس سازمان حفاظت محیط زیست مقرر گردید برای نجات  خلیج گرگان با تایید مشاور طی هفته های آتی لایروبی و یا ایجاد لاک در این خلیج صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حجم کل لایروبی خلیج گرگان ۸۰۰ هزار متر مکعب است، گفت: خلیج گرگان با توجه به ابعاد فیزیک (بطول ۷۰ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتر) ظرفیت بسیار مناسبی برای ورزش های آبی و تفریحی است و می تواند عاملی برای حضور گردشگران در گلستان باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه معاون دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل جهادکشاورزی و مدیر کل میراث فرهنگی , گردشگری و صنایع دستی استان پیرامون ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد مراکز درمانی, ظرفیت های افزایش تولید گوشت قرمز و گردشگری دریایی گزارشاتی را ارایه کردند و در خصوص آن تبادل نظر صورت گرفت.

0 [1]
0 [1]