نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان: در مذاکرات هسته‏ای دنیا به عظمت و حقانیت ایران پی برد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل ایرنا آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‏‏ های‏ نماز عبادی سیاسی گرگان با اشاره به بیانیه پایانی مذاکرات ایران و قدرت‏های جهانی و تقدیر از تلاش‏های تیم مذاکره ‏کننده هسته‏ای کشورمان افزود: لحاظ شدن حق هسته‏ای ایران توسط قدرت‏های جهانی، مرهون پشتیبانی مقام معظم رهبری و طرح ایده نرمش قهرمانانه از سوی ایشان، ایستادگی و صلابت مردم ایران در برابر تحریم‏های ظالمانه و تدبیر دولت تدبیر و امید بود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: موضع ایران از همان ابتدا روشن و شفاف بود که اهل منطق، گفت و گو و مذاکره ای هستیم که دارای مبنای درست و عقلانی باشد.

آیت ‏الله نورمفیدی ادامه داد: ایران هم‏چنان که بارها ثابت کرده است زیر بار هیچ‏گونه ظلمی نمی‏رود و غیرت ملی و دینی ملت ایران نیز اجازه نمی‏دهد که زیر بار ظلم برویم به ویژه آن که مقام معظم رهبری فتوایی مبنی بر حرام بودن تولید و استعمال سلاح اتمی صادر فرموده‏اند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: قدرت‏های جهانی تا پیش از این حتی حاضر نبودند فعالیت‏های صلح‏ آمیز هسته‏ای ایران را بپذیرند اما امروز به برکت ایستادگی و مقاومت جانانه مردم ایران، دشمنان ما حاضر شده‏اند علاوه بر پذیرش حق هسته‏ای ایران تحریم‏ها را نیز یک جا لغو کنند.

آیت‏ االله نورمفیدی یادآور شد: طرف مقابل طی سال‏های اخیر دائماً به دنبال بهانه ‏جویی بوده که در نهایت متوسل به تحریم‏های فلج‏ کننده شدند اما دنیا دید که در همین مدت، ایران در زمینه هسته‏ای پیشرفت‏های چشمگیری داشت بدین جهت حاضر شدند بدون هیچ بهانه و پیش‏شرطی در مذاکرات حاضر شوند.

خطیب جمعه گرگان پیش‏بینی کرد: بعید است آمریکا و اروپا حاضر شوند که زیر تعهدات خود بزنند زیرا تضمین‏های لازم به ایران هم داده شده است که در صورت عدول طرف مقابل از تعهدات خود، ایران به جای اول برمی‏گردد.

آیت ‏الله نورمفیدی افزود: بدون شک این مذاکرات مورد موافقت مقام معظم رهبری نیز قرار داشته و معظم له در جریان تمام بخش‏های مذاکرات بوده‏ اند.

امام جمعه گرگان هم‏چنین سیزدهم جمادی‏ الثانی سالروز وفات ام ا‏لبنین (س) را تسلیت گفت و روز تکریم مادران و همسران شهیدان را گرامی داشت.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه اول نیز به تفسیر جملات و عبارات خطبه ۱۵۹ نهج البلاغه پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) در این جملات به تسبیح و ستایش ذات اقدس الهی می‏پردازد و خطاب به پروردگار می‏فرماید من تو را با محبوب‏ترین ذکرها حمد می‏گویم این عبارت نشان می‏دهد ذکر دارای مراتبی است و ذکری مورد قبول است که قلبی باشد نه زبانی.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه افزود: عالی‏ترین مقام ذکر، آن جایی است که انسان در نهایت معرفت و وابستگی به حق تعالی باشد و انسان در برابر معبود احساس عجز و ناتوانی کند.

خطیب جمعه گرگان در همین زمینه تاکید کرد: حتی پیامبر اسلام(ص) هم می‏فرماید بار الها ما تو را آن‏چنان که شایسته توست نشناختیم و آن‏گونه که حق عبادت توست تو را عبادت نکردیم.

امام جمعه گرگان در پایان خود و دیگران را به تقوی الهی دعوت کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۷ ب.ظ

دیدگاه