- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر سعیدسالکی فوق تخصص جراحی قلب در گفتگوی اختصاصی با نشریه صبح گلستان:شیوع عمل های جراحی قلب باز برای بار دوم در کشور روبه افزایش می باشد

صبح گلستان/ شاید کمتر کسی به عوارض قلب دچار شده باشد و اسم دکتر سعید سالکی  فوق تخصص جراحی قلب باز را نشنیده باشد . دکتر سالکی کسی می باشد می شود گفت کمتر کسی حداقل در استانهای شمالی و مرکز کشور طرف مشاوره اش نباشد وی که به دکتر پنجه طلائی مشهور  می باشد تبحر خاصی در جراحی قلب باز دارد که هر کسی ناچار به انجام این نوع جراحی می شود با خیالی آسوده به استقبال این نوع جراحی با جراحی خاص دکتر سالکی  می رود.

دکتر سالکی  در نگاه اول چهره بسیار مهربان  و دارای ویژگی خاص اخلاق خوش و همیشه با تبسم با مراجعه کننده گان و بیماران خود برخورد می کند.

به گفته بعضی از همکاران  در اتاق جراحی وی را به نوعی جراح سختگیر در اتاق عمل می دانند دکتر سالکی در جواب خبرنگار ما در این مورد  گفت : با جان بیمار حتی برای لحظه ای  نمی شود بی تفاوت باشید چون همه کارها در همان لحظات صورت می گیرد و این ضرورت کار می باشد که به هنگام یک کار بسیار جدی و حیاتی جای هیچ گونه اشتباه و خطایی قابل بخشش نیست و من در اتاق جراحی باید با این نوع مدیریت کارم را انجام بدهم تا بتوان به بیماری که تمام جانش را در اختیار من قرارمی دهم آرامش خاطر  و نهایت کارش را برایش تضمین کنم .

بیان این نکات از یک پزشک متبحر بسیار مهم و قابل لحاظ می باشد و همین می باشد که بیشتر مراجعه کنندگان اشتیاق دارند در صورت نیاز به این نوع جراحی با اطمینان خاطر به استقبال آن بروند.

دکتر سالکی در باره روشهای جدید جراحی قلب را جراحی با شکافهای کوچکتر ودر محل های غیر معمول نام برده .

وی عمل جراحی بدون توقف قلب را یکی از روشهای  نوین نامبرده که جراحان امروز تاکید بر این نوع بیشتر دارند.

این فوق تخصص جراحی قلب با تاکید بر اینکه مدت جراحی قلب باز در کشور ایران مدت زیادی می گذرد به کسانی که مراعات مراحل بعد از عمل را از قبیل مصرف دارو و غذا و ورزش  و رعایت موازین پیشگیری را نمی کنند هشدار داده  که شیوع عمل های جراحی قلب باز برای بار دوم و مجدد  روبه افزایش می باشد

وی هدف در تجویز دارو بعد از جراحی را بالا بردن عمر عمل جراحی بیان کرد

دکتر سعید سالکی استرس را بزرگترین دشمن قلب  دانست و گفت:اولین چالش برای قلب ایجاد هر گونه استرس در انسان می باشد و می توان گفت در اولویت اول قرار دارد.

وی امروزه در باره جراحی دریچه قلب گفت: امروزه بجای تعویض دریچه قلب  بیشتر ترمیم دریچه انجام می شود که این عمل مشکلات مریض را بعد از عمل کم می کند.

این فوق تخصص جراحی قلب باز معروف در باره افرادی که به اصطلاح از باطری قلب استفاده می کنند اظهار کرد: باطری قلب یا بیس بیکر  که کارش ایجاد انتقال ضربان قلب ( القا و اداره ضربان قلب) می باشد و کاری با عروق و ماهیچه قلب ندارد.

دکتر سعید سالکی تعداد عمل جراحی قلب  باز در دنیا را۸۰ درصد  بیان کردکه اکثر آن پیوند عروق کرونر قلب می باشد.

دکتر سالکی کنترل فشار خون  و قند و عدم مصرف سیگار و کنترل منظم چربی خون و اجتناب از استرس را برای جلوگیری از بروز بیماریهای قلبی لازم دانست

وی مدت زمان جراحی قلب  را بطور متوسط یک ونیم الی دو ساعت اعلام کرد.

 

[1]،

[2]

 

 

0 [3]
0 [3]