برگزاری دومین همایش آموزشی استاندارد حلال در گلستان

برگزاری همایش آموزشی استاندارد حلال در گلستان

به گزارش صبح گلستان با حضور مدیر کل  دفتر  نظارت بر استاندارد های صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان ملی استاندارد ایران همایش آموزشی ضوابط کنترل فرآورده های حلال و روش صدور نشان حلال بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد برای مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی و کارشناسان استاندارد گلستان در گر گان برگزار شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان ملی استاندارد ایران در این همایش آموزشی گفت: حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری برای شناسایی کیفیت غذای سالم، بهداشتی و طیب  در جهان، عاملی برای توسعه مبادله تولیدات و خدمات در بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.

غلامرضا امینی هدف از اجرای استانداردهای حلال را یکپارچگی، مجهز شدن به زبان مشترک و نهایتاً تسریع و تسهیل  مبادله در جهان اسلام و بازارهای جهانی دانست و گفت: براساس  تبصره ۲ بند ۱ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی اعطای پروانه کاربرد نشان حلال در کشور می باشد.

امینی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه، علاوه بر تدوین استاندارد ملی ایران به شماره ۱۲۰۰۰غذای حلال – راهنمای عمومی، ۳  استاندارد ملی در خصوص حلال تدوین نموده است.

وی افزود: تاکنون ۳۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد حلال در زمینه کشتارگاه های دام و طیور و ۸ پروانه نیز در سایر فرآورده ها در کشور صادر شده است که امیدواریم با برگزاری این دوره های آموزشی در سطح کشور، واحدهای تولیدی برای گرفتن نشان استاندارد حلال پیش قدم شوند.

این دوره آموزشی، دوره تکمیلی و دومین دوره در گلستان با این موضوع  بود که طی ۳ سر فصل استاندارد ملی ایران شماره ۱۲۰۰۰- غذای حلال- نقاط کنترل حلال برای محصولات غذایی و روش صدور و اعطای نشان حلال توسط معاون و کارشناسان دفتر  نظارت بر استاندارد های صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان ملی استاندارد ایران تدریس شد و طی آن به  مواردی از قبیل آشنایی با دستورالعمل صدور پروانه استاندارد حلال، چالش های پیش رو در تدوین و مراحل تصویب استاندارد حلال و مزایای وجود این استاندارد در توسعه تجارت و… اشاره شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۴۸ ق.ظ

دیدگاه