- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس حسینی طلب مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان به مناسبت هفته ملی مهارت :آموزشهای  فنی حرفه ای  باید منجر به اشتغال و کسب در آمد باشد

به گزارش البرز گلستان به مناسبت هفته ملی مهارت حسینی طلب مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد.

در این نشست حسینی طلب اظهار کرد:در طول دوران سیل در استان گلستان از ۵فروردین تا ۲۹ اردیبهشت بیش از ۱۵۸۲ وسیله خانگی توسط اکیپ اعزامی فنی و حرفه ای تعمیرات انجام َده است .

وی گفت : این طرح برای اولین بار در کشور در گلستان اجرا شده  وبعد از آن در استان های سیل زده دیگر نیز اجرا شره است .

حسینی طلب در ادامه از پذیرای ۷۰ خانواده در مرکز فنی حرفه ای گرگان با پذیرایی بیش از ۳۵۰۰ پرس غذا از سیل زدگان پذیرایی شده اُت.

وی افزود:از ۳۱ تیر الی ۶مرداد بنام هفته مهارت   و روز ۶مرداد بنام روز ملی مهارت  اعلام َده است .

مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان سپس بیان کرد: هدف از این کار آشنایی جامعه با مهارت فنی و حرفه ای و اینکه آموزَها چقدر می تواند کار کرد داشته باشد.

وی تاکید کرد: آموزشهای  فنی حرفه ای  باید منجر به اشتغال و کسب در آمد باشد.

حسینی طلب آموزش  فنی و حرفه ای  را در مراکز روستاها و کارخانجات و اصناف و زندان گرگان و گنبد و یگانهای انتظامی و نظامی و زنان بی سرپرست را طی تفاهمنامه ای در حال فعالیت نام فرد.

وی تعداد آموزشگاههای فنی و حرفه ای در سطح استان را ۳۳۰ آموزشگاه ودر سال ۹۷ تعداد ۲۴۵۰۰ نفر در این آموزشگاهها آموزش دیده اند.

وی همچنین تعداد مهارت آموزان بخش دولتی را ۳۲۶۰۰ نفر اعلام کرد.

مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان در ادامه اظهار کرد:در سال ۹۷ تعداد ۱۵۴۰نفر جذب کار شده اند و در المپیاد ملی مهارت در سطح جهانی یک نفر در رشته تاسیسات الکترونیکی  از استان گلستان به کشور روسیه در شهریور ماه اعزام می شود.

حسینی طلب خطاب به جامعه خبری گفت: شما خبرنگاران علاوه بر اطلاع رسانی می توانید به عنوان یاوران مهارت به ما کمک کنید.

وی برنامه های هفته مهارت که از ۳۱تیرماه آغاز می شود شامل ۱۳۱ برنامه که ۲۲ برنامه شاخص در اداره کل اجرا می شود شامل غبار روبی گلزار شهدا ، افتتاح آموزشگاه خصوصی ، افتتاحمرکز مشاوره در منابع طبیعی و حصور در مرکز سامد و سخنرانی در مصلی نماز جمعه اعلام کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان همچنین از آموزش ۱۰ دوره برای زنان و مردان افغانی با همکاری اداره کل اتباع خارجی استانداری نام برسد.

0 [1]
0 [1]