- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگ و هنر بهار روستا و عشایر در روستای یساقی : هنر روستا با تولید آمیخته شده و این زیبایی هنر روستا است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن قدردانی از حضور با شکوه مهمانان و مردم شریف منطقه و میزبانی دیار مهربانی روستای یساقی، در آیین افتتاحیه این جشنواره ی سه روزه  اهداف آن اداره کل از برپایی این رویداد را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: فرهنگ و هنر روستا یک تفاوت اساسی با فرهنگ و هنر شهر دارد و اینکه زندگی روستایی زندگی روستایی زندگی تولیدی است و زندگی شهر مصرفی است .

کشمیری ادامه داد: با توجه به اینکه روستاهای ما در دهه های اخیر مهاجرت داشتند و ممکن است یک مقدار از اصالت خود فاصله گرفته باشند؛ ولی واقیعیت این است که در شهرها ، اگر فیلمی ، موسیقی و هنری در شهر وجود دارد به شکل بارزش زمینه تجملی ، تزیینی و سرگرمی دارد.

وی تصریح کرد: اما آن شکلی که در روستا وجود دارد عمیقاً هنر روستا با تولید آمیخته شده و این زیبایی هنر روستا است.

این مدیر استانی افزود: ما در روستا موسیقی داریم؛ موسیقی کار ، موسیقی شالی کاری ، بذرپاشان ، دروگران، نمدمالان که هر کدام از آنها آمیخته با جوهره ی فرهنگ کار و تولید است .

کشمیری در بخش پایانی سخنان خود، گفت : امیدواریم به واسطه این جشنواره ها بتوانیم اقتصاد فرهنگ و هنر را فعال کنیم و بتوانیم رونق تولید که فرموده مقام معظم رهبری است در عمل و بخصوص در زمینه های فرهنگی و هنری داشته باشیم .

یادآوری می شود این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی و حمایت و همدلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، فرمانداری و بخشداری کردکوی و دهیاری شهرستان یساقی و … برپا شده است و از تاریخ ٢۶ تا ٢٨ تیرماه از ساعت ١٧ تا ٢٢ پذیرای علاقه مندان در روستای یساقی است.

 

0 [1]
0 [1]