استاندار گلستان در آئین روز صنعت ومعدن:اگر اقتصاد پیشرو باشد بسیاری از مشکلات قابل حل می باشد/در جنگ اقتصادی در صف جلو هستیم

به گزارش البرز گلستان مراسم بزرگداشت روز صنعت ومعدن با حضور حق شناس استاندار گلستان و قوانلو رییس سازمان صمت با حضور مدیران واحدهای معدن و صنعت  برگزار گردید.

استاندار گلستان در این مراسم اظهار کرد:اگر اقتصاد پیشرو باشد بسیاری از مشکلات قابل حل می باشد.

وی گفت: دولتها هر جا دخالت کنند هزینه زیاد می شود و هر چقدر دستگاههای اجرایی زیاد باشند به همان مقدار مشکلات داریم.

حق شناس در ادامه گفت:هر چقدر دولتیها کمتر دخالت کنند قطعا به نفع بخش خصوصی  است و این همان رونق تولید است.

وی با اشاره به اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان میثاق ملی است، افزود: دولت باید واحدهای تولیدی را واگذار کند و واحد جدید ایجاد نکند؛ دولت پرهزینه است و روند تصمیمات طولانی و تولید پرهزینه تر می شود.

استاندار گلستان سپس گفت : اگر می گوییم خام فروشی نفت ایراد دارد که واقعاً ایراد دارد، خام فروشی محصولات کشاورزی در گلستان هم ایراد دارد.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید از مزیت ها استفاده کنند و با تبدیل تولیدات به محصول نهایی اشتغال پایدار در گلستان ایجاد کنند.

حق شناس با بیان اینکه بعضی از مشکلات به تصمیم گیری ها باز می گردد و ربطی به استکبار جهانی ندارد، گفت: بعضی از بخشنامه هایی که در مرکز صادر می شود به نفع استان ها نیست اگر یک مزیت کوچک دارند کلی محدودیت ایجاد می کنند.

وی تصریح کرد: سد نرماب برای تکمیل به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما این امر اتفاق نیفتا و امروز تکمیل و ابگیری این سد هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

استاندار گلستان خطاب به معاون وزیر تعاون و کار گفت:  ستاد در تهران بخشنامه صادر نکند بهتر است اگر یک مزیت داشته باشد ده تا محدویت به همراه دارد.

وی تاکید کرد: هر گاه در اقتصاد ی تورم از  ۵درصد بیشتر شده است هیچ تولیدی مقرون به صرفه نیست. مگر آنکه دولت یارانه بدهد.

دکترحق شناس در ادامه افزود: از گذشته باید درس و عبرت بگیریم و یکی از راههاحفظ مدیران موفق می باشد.

وی خاطرنشان کرد در این جنگ اقتصادی  در صف جلو هستم و از قواعد معمولی باید بیرون بیاییم و هیچ قاعده ای برای ما خط قرمز نیست و باید از آن عبور کرد.

استاندار گلستان در خاتمه گفت : فرق بین  مسئولین و مردم این است که مسئولین باید آینده نگر باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰ ب.ظ

دیدگاه