نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی گلستان در هفته تامین اجتماعی خبر داد: ارا ئه ۱۷نوع خدمات غیر حضوری ازطریق سایت به جامعه هدف /هیچ تغییری در روند بیمه خبرنگاران وجود ندارد

به گزارش البرز گلستان  به مناسبت هفته تامین اجتماعی علی اصغر نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی گلستان و دکتر نصرتی  مدیر درمان تامین اجتماعی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان حضور پیدا کرده  که ضمن بیان برنامه ها و اهداف سازمان متبوع خود  به سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخ دادند.نیک نیا در این نشست اظهار کرد:سازمان تامین اجتماعی  یک نهاد عمومی و غیر دولتی و دارای استقلال مالی می باشد و بدون استفاده  از بودجه دولتی در حوزه بیمه ای و درمانی تعهدات خود را به جامعه هدف ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه در استان ۱۳شعبه اجرایی ،۷شعبه اقماری و ۹کارگزاری  مشعول ارایه خدمات می باشند گفت :تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی ۲۵۰هزار نفر می باشند که با افراد تحت تکفل خود در حدود ۷۸۰هزار نفر که ۴۲درصد جمعیت استان را تحت پوشش دارد.

نیک نیا همچنین ضمن بیان وجود ۴۷هزار کارگاه دارای کارگر در استان از دریافت بیمه بیکاری توسط ۵۵۶۰ نفر  با دریافت مبلغ  حقوق ماهانه ۸ و نیم میلیارد تومان ودر سیل اخیر از بیکاری تعداد ۲۱۷۵نفر خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان تعداد بیمه شدگان رانندگان شهری و برون شهری را ۱۸۴۱۳نفر ،قالیباف ۸۳۷۸نفر ،کارگران ساختمانی ۱۵۵۳نفر، با بر ۲۲۹۰نفر خادمین مساجد ۲۲۹۰نفر، نام برسد که از کارگاه سهم دولت استفاده می کنند.

وی تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت  هزینه سازمان در سال۹۷ را ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد  که در آمد وصولی آن ۷۶۰میلیارد تومان می باشد که ۴۴۰ میلیارد تومان  کاهش منابع داشته است ضمن آنکه ۱۹۰ میلیارد تومان از کارفرمایان  سازمان طلبکاری دارد.

نیک نیا سپس تاکید کرد: تامین اجتماعی از،طریق غیر حضوری ۱۷ نوع خدمات را از،طریق سایت ارائه می دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان در باره قانون بخشودگی کارفرمایان تصریح کرد: این افراد تا ۱۳ شهریور وقت دارند  تسویه حساب ۱۰۰درصد ی کنند تا از بخشودگی ۱۰۰درصد ی کامل کامل بهره مند شوند و اگر بصورت اقساط پرداخت کنند از ۸۵درصد  تا پایان جرائم آنان بخشیده می شود.

وی در خاتمه در باره وضعیت بیمه خبرنگاران گفت:هیچ تغییری در روند بیمه خبرنگاران وجود ندارد و هرکس شغلش خبرنگاری می باشد مورد تایید ما می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه