- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل بهزیستی گلستان خبر داد: در ادامه طرح راه اندازی مهد کودک در حاشیه شهرنیازمندحمایت هستیم.

دکتربراهیم غفاری  مدیر کل بهزیستی گلستان در صد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: سازمان بهزیستی یکی از مجموعه‌هایی است که در زمینه رفاه مردم خدمات متنوعی را به مردم ارائه می کند.

وی افزود: یکی از اماکنی که بهزیستی دائماً با آن تعامل دارد مجموعه مدیریت شهری است و از جمله تعاملات می توان به مناسب سازی معابر برای تردد معلولان و سالخوردگان اشاره کرد.

غفاری با اشاره به اینکه شهر گرگان یکی از شهرهای خوب استان در زمینه مناسب سازی است، اضافه کرد: البته کاستی هایی هم وجود دارد که باید آنها را با مشارکت هم برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مناسب سازی اتوبوس های شهری برای تردد معلولان انجام شد، عنوان کرد: ارتباطات خوبی هم با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری داریم و در هفته مبارزه با مواد مخدر با همکاری این سازمان طرح نشاط اجتماعی را اجرا کردیم.

غفاری با ذکر این مطلب که با همکاری خانه های فرهنگ طرح مانا را برای اوقات فراغت نوجوانان اجرا می کنیم، اظهار کرد: در حوزه متکدیان و کودکان خیابانی ارتباطات خوبی با مجموعه شهری داریم و بسیاری از فعالیت های بهزیستی با حوزه شهری گره خورده است.

وی افزود: در سنوات گذشته طرح راه اندازی مهد کودک در حاشیه شهر را اجرا کردیم و در ادامه فعالیت آنها نیازمند حمایت هستیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان  در خصوص کودکان خیابانی تصریح کرد: مراکز روزانه برای نگهداری این کودکان داریم و البته بیشتر این کودکان اتباع هستند.

وی ادامه داد: ۱۸۳ کودک را در سطح شهر شناسایی کرده که ۱۴۸ کودک غیرایرانی و تنها ۳۵ کودک ایرانی هستند.

غفاری با بیان اینکه ۹۵ درصد کودکان خیابانی در حاشیه شهر زندگی می کند، گفت: ۱۵۰ کودک بی بضاعت در مراکز نگهداری بهزیستی گرگان زندگی می کنند و هزینه نگهداری ۸۵ کودک را هم که نزد خانواده خود هستند پرداخت می کنیم.

0 [1]
0 [1]