- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ازراه اندازی۳۹ واحد تعطیل شده با حمایت های ستاد تسهیل و رونق تولید و ایجاد اشتعال برای ۶۱۲ نفر در این واحدها خبر داد

نشست خبری  مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان  و معاونین سازمان و نماینده اتاق  بازرگانی با حضور اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات سازمان به مناسبت روز صنعت و معدن بر گزار شد .

مهندس قوانلو در این نشست   ضمن بیان اینکه سال ۹۷ سال را سال سختی برای تولید و اشتغال در کشور  بوده  و لی در شرایطی که رشد اقتصادی کشور منفی بود رشد صنعت در گلستان مثبت بود.

وی به موضوع وقوع سیل در گلستان اشاره و بیان کرد: برآورد اولیه ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به دو هزار واحد صنفی بود که پس از بررسی های دقیق میزان خسارت ۲۴۴ میلیارد تومان به ۹۰۰ واحد صنفی رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در ایام سیل با همکاری اتاق بازرگانی مواد اولیه تهیه ۱۸۶ هزار پرس غذا برای سیلزدگان را تامین شد و بخش صنعت گلستان دو میلیارد تومان به سیلزدگان کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۲۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی فعال هستند، اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری رسیده در سال ۹۶ حدود ۲۸۳ میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته با ۱۰۳ درصد رشد به ۵۶۳ میلیارد تومان رسید.

قوانلو با اشاره به اینکه میزان اشتغال صنعتی گلستان در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: هم اکنون ۹۴۶ طرح با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در حال اجرا داریم که اگر در بازه زمانی سه تا چهار ساله به بهره برداری برسند بیش از ۲۷ هزار شغل در گلستان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی را در سالجاری در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۹ واحد تعطیل با حمایت های ستاد تسهیل و رونق تولید راه اندازی شده و برای ۶۱۲ نفر اشتغال ایجاد شد.

قوانلو از افزایش نرخ بیکاری گلستان در بهار ۹۸ نسبت به بهار سال گذشته خبر داد و گفت: در بهار امسال بیش از ۹ هزار فرصت شغلی از بین رفت که به واسطه سیل قابل پیش بینی بود.

وی بیان کرد: همچنین میزان صادرات گلستان در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته که دلیل اصلی آن بسته بودن راه ریلی و زمینی گلستان به ترکمنستان به واسطه سیل بود چرا که تزکمنستان یکی از بازارهای اصلی هدف صادراتی گلستان است.

0 [1]
0 [1]