استخدام ۵۰ نفر از زندانیان دیون مالی به شکرانه رونق تولید در کارخانه سفال گنبد کاووس به حمایت دستگاه قضا

احیای کارخانه آجر سفال گنبد کاووس با حمایت دستگاه قضایی/ استخدام ۵۰ نفر از زندانیان دیون مالی به شکرانه رونق تولید در این کارخانه
کارخانه تعطیلی که این روزها با کمک دستگاه قضایی دوباره تولید را از سر گرفته به شکرانه این رونق ، کسانی که سابقه زندان دارند را نیز در سفره ی تولید شریک می کند.
پرونده این کارخانه سال گذشته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان مطرح و با حضور مسئولان قضایی و دستگاه های اجرایی در محل این کارخانه بررسی شد .
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این کارخانه به علت بدهی به شرکت های خدمات رسان مانند آب ، برق و گاز تعطیل و ۱۲۰ کارگر آن بیکار شده بودند اما با تلاشی که انجام شد شرکت های خدمات رسان به صاحب این کارخانه برای پرداخت بدهی چند ماه فرصت دادند و تولید در این کارخانه دوباره آغاز شد .
هادی هاشمیان افزود : تا کنون ۱۰۵ نفر در این کارخانه مشغول به کار شده اند که ۵۰نفرشان ، زندانیان دیون مالی رای باز هستند .
هاشمیان با بیان این که این افراد پس از کار ، شب ها به زندان باز می گردند تشریح کرد: کار در این کارخانه فرصتی برای زندانیان دیون مالی است تا بتوانند بدهی های خود را بپردازند و زودتر از زندان آزاد شوند .
آقای قمری مدیرعامل کارخانه آجرسفال گنبدکاووس هم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان گفت : پس از سه سال فراز و فرود، بالاخره با کمک دادگستری ، تولید در این کارخانه دوباره رونق گرفت .
قمری می گوید: با رونق دوباره ی تولید، استخدام افرادی که به علت حضور در زندان شانس کمتری برای حضور در بازار کار دارند در اولویت کاری خود قرار دادیم در مرحله ی اول ۵۰ نفر از زندانیان رای باز در این کارخانه مشغول به کار شدند و با افزایش تولید، ۴۰ نفر دیگر از زندانیان به جمع کارگران این کارخانه اضافه خواهند شد .
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان
http://dadgostari-gs.ir

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۲۳ ب.ظ

دیدگاه