دکتر بدخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از راه اندازی ۲۵ تخت برای اعصاب و روان معتادان در بیمارستان آق‌قلا خبر داد

 به گزارش صبح گلستان نشست خبری معاونان درمان و غذا و داروی دانشگاه با موضوع عملکرد دانشگاه درکنترل وکاهش مصرف مواد مخدردر سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.
معاون درمان دانشگاه دراین نشست اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کمیته‌ای زیر مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به‌شمار می‌رود و در این راستا در حوزه های مختلف خدمات عرضه می‌کند.
دکترعباس بدخشان ادامه داد: در استان گلستان ۱۵۶ مرکز ام. ام .تی داریم که در بحث درمان سوء مصرف مواد مخدر مستقیما ورود پیدا می‌کنند.
وی گفت: ۳۱ هزار و ۳۹۱ نفر زیر مجموعه مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان متادون دریافت می‌کنند، مراکز ام .ام .تی استان از دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی مجوز خود را دریافت می‌کنند و نظارت بر این مراکز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.
وی بیان کرد: بر اساس ماده ۳۲ دانشگاه این مراکز در صورت تخلف مورد مواخذه قرار می‌گیرند.
معاون درمان افزود: مراکز دی‌.آی‌. به عنوان مراکز کاهش آسیب ،معتادینی که نیاز به پرستاری دارند را نگهداری می کنند.
وی افزود: سه سرپناه در استان برای معتادان داریم که دو مورد در گرگان و یک مورد در گنبدکاووس است و کمپ‌های نگهداری موقت معتادان به‌شمار می‌رود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه ۵۵۹ نفر به عنوان معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شود، یادآور شد: مرکز درمان کودکان زیر ۱۷ سال در بیمارستان آق‌قلا تدارک دیده شده است و ۲۵ تخت نیز برای اعصاب و روان معتادان در بیمارستان آق‌قلا به زودی راه‌اندازی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش اعصاب و روان بیمارستان ۵ آذر نیز هفت تخت بیماران اعصاب و روان برای درمان معتادان در نظر گرفته شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۵۵ ب.ظ

دیدگاه