دکترشیرکوندمعاون برنامه ریزی میراث و گردشگری کشور:دولت ۶تا ۸ درصد سود بانکها را در پروژه های گردشگری می پردازد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان دکتر شیر کوند معاون بر نامه ریزی سازمان میراث و گردشگری کشور به اتفاق مهندس کریمی مدیر کل میراث و گردشگری گلستان در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه گلستان شرکت نمودند و به سوالات خبر نگاران حاضر در جلسه پاسخ گفتند.

ابتدا مدیر کل میراث و گردشگری گلستان ضمن تشکر از حضور خبرنگاران در این مصاحبه مطبوعاتی خبرنگاران رامسئول رشد و تعالی و فرهنگ استان نام برد و اعلام نمود: تلاش شما خبرنگاران انشاالله منشا اثری برای استان گلستان باشد.

سپس دکتر شیر کوند طی سخنانی که خبرنگاران استان رامخاطب قرار داده بود گفت : شما تنها خبرنگارانی هستید که در مورد مسئله آشوراده ذی حق می باشید و شما هستید که باید پاسخگوی بقیه رسانه ها باشید.

معاون برنامه ریزی سازمان گردشگری کشور در باره پیشنه جزیره آشوراده در بحث گردشگری گفت : براساس یک تحلیلی در یک زمان وجود داشت که خیلی محاسباتی نبوده و پیش بینی نشده بود که آشوراده یک پتانسیلی دارد که می تواند یک مرکر گردشگری باشد و این بر می گردد به ۲۰سال پیش و براساس مطالعات اولیه یک سرمایه گذار انتخاب گردیده و به وی مسئولیت داده شد که طرح جامعه بدهد .

وی سپس در باره مالکیت جزیره آشوراده افزود : مالکیت زمین مربوط به منابع طبیعی کشور می باشد و سرمایه گذار در آن خلع ید شده است .

شیر کوند در ادامه در باره اهمیت این جزیره افزود: بر اساس مطالعاتی آشوراده به لحاظ جاذبه گردشگری جاذبه بسیار بالائی دارد چه از لحاظ مذهبی و تاریخی و فرهنگی و طبیعی ضمن آنکه آشوراده محیطی است برای گردشگری طبیعی و فرهنگی و ورزشی .

وی همچنان در باره نظر ریاست جمهور در باره جزیره آشوراده بیان داشت : در باره بحث ریاست جمهور در باره این جزیره بیان نمود : که اگر برای حضور در گلستان تمام ابعاد آن حل شود من با حضور در استان گلستان به آن اشاره میکنم بنا براین سازمان میراث و محیط زیست مامورشدند تمام ابعاد این مسئله را را بررسی کنند و جلسات متعددی در این زمینه برگزار گردید و بیان شد که مشکل مالکیتی ندارد و لذا میراث فرهنگی و محیط زیست بر سر مالکیت تفاهم کردند.

دکتر شیر کوند سپس در باره مقدار اراضی کاربری برای جزیره آشوراده برای گردشگری بیان داشت : از مجموعه ۶۸۰هکتار ی آشوراده یک بخشی برای حریم و حفاظت خارج شد و تنها ۳۸۰هکتار به پروزه گردشگری اختصاص یافت و نکته توافق دیگر اینکه از ۳۸۰هکتار فقط ۱۰درضد به ساخت و ساز تعلق می گیرد و نکته سوم اینکه منطقه آشوراده به یک سرمایه گذار در ابتدا واگذار نشود .

معاون بر نامه ریزی سازمان میراث و گردشگری کشور سپس در باره سرمایه گذار اصلی در آشوراده اشاره کرد : در نهایت سرمایه گذار مادر سازمان همیاریهای شهرداریهای استان به عنوان سر مایه گذار مادر انتخاب شد و در آن مقرر شد ابتدا یک مشاور گرفته شود و طرح تفضیلی آنرا تنظیم و طبقه بندی کند و کار مطالعاتی آن باید به تصویب سازمان میراث و محیط زیست برسد و بعدا فراخوان داده شود و به سرمایه گذار اران جزء واگذار گردرد.

معاون بر نامه ریزی سازمان میراث و گردشگری کشور سپس در باره مجموعه طرحهای توافق شده در کشور افزود: کلا ۱۱۶۸ منطقه نمونه گردشگری مصوب هئیت وزیران داریم که صدور ۱۲۰الی۱۳۰طرح آن اجرا شده که این طرحها از ۱۰هکتار تا۱۴۰۰هکتار می باشد .

وی سپس در باره اجرائی شدن طرح آشوراده بیان داشت : انشاالله ظرف مدت ۶ماه این پرژه در سالگرد سفر ریاست جمهوری فعالیت اجرائی شروع بکند .

دکتر شیر کوند در جواب سوال خبرنگار البرز گلستان در باره طرح توریست درمانی در منطقه و حمایت سرمایه گذاران بخش گردشگری در ایجاد تاسیسات گردشگری و اقامتی و همکاری بانکها بیان داشت : آشوراده یک پتانسیل قوی توریست درمانی دارد و در توریست در آن بعد از عملیات پزشکی ریکاوری داریم و آشورا ده می تواند یکی از محورهای مهم توریست در مانی باشد و دربخش سرمایه گذاری نیز تاکید مهم ما بخش خصوصی است دولت و سازمان قرار نیست پروزه ای را شروع کند و سازمان جز نظارت و همکاری و حمایت کاری دیگری را انجام نمی دهد ما به کسی که تاسیسات شروع کند از منابع بانکها بین ۶تا۸درصد سود مربوط به بانک را سازمان یارانه ای می پردازد و اینجوری باعث میگردد آدمهای حرفه ای بیایند وارد صنعت بشوند .اما پروژهای دیگری که نیاز به منابع مالی دارد یک منبع مهم صندوق توسعه ملی می باشد و تاکید دولت بر گردشگری دارد و پروزه های مربوط به تاسیسات گردشگری حتی از صنعت ارزانتر است و تسهیلات ارزی ۶ در صد است و دولت این رویکرد را دارد که صنعت گردشگری را مورد حمایت جدی قرار بدهد سرمایه گذاری چه در جهت هتل ها و مجموعه توریستی و بین راهی باشد .

دکتر شیر کوند معاون برنامه ریزی سازمان میراث و گردشگری کشور در خاتمه بیان داشت استان گلستان با توجه به استاندارهای که در گردشگری دارد سازمان حدود ۷ درصد سود بانکها را می پذیرد.
IMG_6832IMG_6839

IMG_6829DSC_0459

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۶ ب.ظ

دیدگاه