- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آشنایی با حمید رضا سعادتمنداز شیراز دارنده مقام اول جشنواره سراسری شعبده بازی ( استیج)در گرگان


به گزارش صبح گلستان یکی از محسنات خوب جشنواره ها شناسایی استعدادها و چهره های جدید در آن حرفه و بخش می باشد

نخستین جشنواره سراسری شعبده بازان کشور که در استان گلستان برگزار شد  حضور هنرمندان جوان در آین جشنواره مشهود بوده است که یکی از این جوانان که توانسته است  در رشته استج مقام اول را کسب کند

حمید رضا سعادتمند  از استان فارس شهرستان شیراز می باشد که  گفتگوی  در این زمینه با این جوان نوظهور در این عرصه  داشته ایم

خودتونو معرفی کنید و بگوید چند ساله هستید و در چه زمینه ای فعالیت دارید ؟
حمیدرضا سعادتمند هستم ، با نام هنری حمید مجیک ، متولد اسفند ماه ۱۳۷۹ شهر شیراز . در سال ۹۵ به کمک یکی از دوستان پکیج اموزش شعبده تولید نموده ام ، و همچنین در نخستین فستیوال تردستان ایران که در تیر ماه ۱۳۹۸ در شهر گرگان بر گزار شد رتبه ی نخست را بدست اوردم و تندیس نفر اول جشنواره را با خود به شیراز اوردم.
از چه سنی به این هنر علاقه مند شدید ؟
من از سن ۷ سالگی شروع به اموختن این هنر کردم و از سن ۱۰ سالگی به صورت حرفه ای ان را دنبال کردم ، پس از مدت اندکی تهیه کننده ها به سمت من کشیده شدند و پاهایم به بزرک ترین استیج های شهر کشیده شد . در سن ۱۴ سالگی وارد سیرک شدم و تا به امروز که ۱۸ سال دارم توانسته ام حرفه ای ترین کار ها را انجام دهم که موجب شد در سال ۹۸ مقام اول شعبده ی ایران را بدست اورم.
از دست اورد های خود در جشنواره بگویید
در ابتدا هنرمندان حاضر از اجرای یک دیگر و دوستان خود بسیار لذت بردند . از همکاران و دوستان خود در جشنواره اطلاعات و تجربیات زیادی دریافت کردم . همچنین داوران و پیشکسوت های این هنر گرانبها را از نزدیک دیدم و با افتخار جلوی این عزیزان هنر نمایی کردیم . در انتها با دوستان شعبده باز بسیار خوبی اشنا شدیم و ناگفته نماند که از لطف بسیار مردم خون گرم گرگان بر خوردار شدم .
از کار های خاص خود بگویید ؟
به طور معمول هر شعبده بازی کارهای منحصر به فرد خود را دارد که حتی انجام دادن ان برای شعبده بازان دیگر هم بسیار سخت و گاهی نا ممکن است . من تا به امروز توانسته ام ۳۱ چتر بر روی صحنه ظاهر کنم و همچنین ایتم نصف شدن بدن < cut body> که توسط شعبده باز بزرگ دیوید کاپرفیلد اجرا شده است را در سن ۱۱ سالگی برای اولین بار در ایران اجرا کرده ام و همچنین یکی از زیبا ترین اجرای پرواز عصا < dancing cane > را اجرا میکنم که تماشاچیان زیادی را به وجد میاورد .

چگونه تمرین کردید و به این مهارت رسیدید ؟
من واقعا عاشق شعبده بودم ، به طوری که خیلی وقت ها که در حال تمرین بودم متوجه ی گذر زمان نمیشدم و گاهی هوا روشن میشد. اما روش صحیح تمرین یک شعبده باز به این گونه است که ، ۱۰ها بار یک ایتم را اجرا کند و با چشمان باز و با دقت به دستان خود نگاه کند . سپس بارها جلوی اینه اجرا کند و به روبروی خود نگاه کند . پس از تسلط کامل به یک ایتم انرا برای تماشاچی انجام میدهد و نگاهش به چشمان تماشاچی خیره میشود . در واقع یک شعبده باز باید بتواند به گونه ای ، با چشمان بسته یک ایتم را اجرا کند .

شعبده را چکونه تعریف میکنید ؟
به تعریف من شعبده یعنی ممکن کردن غیر ممکن های علمی یا همان وارونه نشان دادن علم است . به گونه ای دیگر شعبده باز کسی است که بتواند با استفاده از سرعت و مهارت خود کار هایی را انجام دهد که از نظر علمی ممکن نیست . شعبده باز برای انجام این کار از ترکیب نهایت علم ریاضیات ، شیمی ، روانشناسی به همراه سرعت عمل بالا و گاهی خطای دید استفاده میکند و به دلیل متغییر بودن هر کدام از شرایط ، امکان تعریف حتی یک قانون ثابت برای شعبده نیست .ایتم های شعبده چگونه ساخته میشوند ؟
ایتم های شعبده توسط طراحان شعبده که ذهن بسیار خلاق و ازادی دارند طراحی میشود . انها با فکر خود راهی برای انجام یک کار غیر ممکن پیدا میکنند و سپس انرا به شعبده بازها میفروشند ، که معمولا خود طراحان ، شعبده باز هستند و خود ان را اجرا میکنند .
آینده ی این هنر را چگونه ترسیم می کنید ؟
شعبده هنری ظریف و بیکران است . این هنر هیچ محدودیتی ندارد و هرکس در هر سن و وضعیتی میتواند شعبده باز باشد . شعبده بازان امروزه پا به پای علم جلو رفته اند . برای مثال ۵۰ سال پیش شعبده بازان موجودات زنده همچون کبوتر و خرگوش ……….. از درون کلاه و دستمال ظاهر میکردند و حال انرا از درون لپ تاپ و گوشی های همراه ظاهر میکنند یا تلفن های همراه را به پرواز در میاورند و خود را پا به پای تکنولوژی کشانده اند .

0 [1]
0 [1]