مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری چهل دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان در تاریخ (۱۷ و ۱۸تیر) سالجاری خبر داد

«حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد»  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستاندر نشست خبری با موضوع چهل دومین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات در استان گلستان در (۱۷ و ۱۸تیر)  سالجاری برگزار می‎شود.

وی افزود : از ۱۵ تا ۳۱ خرداد مرحله استانی در دو بخش خواهر و برادران در ۱۱رشته حفظ کل قرآن کریم؛ حفظ ۵، حفظ ۱۰ و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم و ترتیل، مهارت و اذان برگزار شد و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از نخبگان قرآنی استان در این مسابقات شرکت کردند

ا

سلیمانی فر با بیان اینکه ۲۵۵ نفر اعضای به مرحله استانی راه یافتند  که از این میزان ۱۳۱  برادر است و مایقی از خواهران ومسابقات استانی را از مرکز استان به شهرستان‎ها منتقل کردیم و مرحله استانی در شهرستان گنبدکاووس برگزار می‎شود.

حجت الاسلام سلیمانی فرد یادآور شد: هر سال به صورت چرخشی این دوره مسابقات برگزار می‎شود و امسال برگزاری مسابقات قرآن کریم را به چهره‎های قرآنی واگذار کردیم.

وی گفت: درخواست کردیم که چهره‎های قرآنی استان با هماهنگی ستاد این مسابقات را برگزار کنند و برون‎سپاری با چهره‎های قرآنی انجام شد تا مانور و تمرین خوبی برای چهره‎های قرآنی استان باشد که از نظر کیفی بتوانند مسابقات قرآنی را ارتقاء دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: ترویج معارف قرآن و عترت از موضوعاتی است که در این مسابقات قرآنی دنبال می‎شود، برگزاری این مسابقات و معارف قرآن کریم می‎تواند در سبد کاهش دهنده آسیب‎های اجتماعی تاثیرگذار است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد یادآور شد: زیبنده نیست که هزینه مازادی در برگزاری مسابقات داشته باشیم و تلاش شده که با کمترین هزینه بهترین مسابقات را برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در روز (۱۷ تیر) و مراسم افتتاحیه از چهره‎های قرآنی و خانواده شهدای خدمت و منا در دستور کار قرار گرفته و در تلاش هستیم که در خدمت یکی از اساتید فرهنگ وهنر باشیم و خانم فاضلی که یکی از چهره‎های شناخته شده چهره‎های قرآنی هستند که از کشور آلمان حضور می‎یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: اختتامیه این مسابقات نیز با حضور رئیس مرکز قرآن اوقاف و امورخیریه کشور در دانشگاه شمس گنبدکاووس برگزار می‎شود و از نفرات برتر تجلیل می‎شود.

حجت الاسلام سلیمانی‎فرد افزود: در بحث برگزاری مسابقات از تیم داوری از ۱۰ داور استفاده می‎کنیم و دو داور از داوران کشوری هستند و در بخش خواهران نیز از دو داور بین‎المللی و کشوری استفاده می‎شود و سایر داوران از استان گلستان خواهند بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۴۰ ب.ظ

دیدگاه