مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از رقابت در رعایت پیک مصرف برق در شهرستانها وحذف قبوض کاغذی برق در استان از ۲۹ مردادماه سال جاری خبر داد

به گزارش صبح گلستان مهندس علی‎اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان  به اتفاق معاونین خود امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، به مناسبت ۱۹ خردادماه روز مدیریت مصرف از تغییر رویکرد توانیر  اظهار کرد:بر اساس رویکرد جدید پیک مصرف بر اساس استان و شهرستان ارزیابی می شود و نقطه حیاتی سقف پیک توانیر برای هر هفته در استانها مشخص می شود.

وی افزود:توانیر استانها را به صورت رقابتی دیده و در استان نیز شهرستانهای صورت رقابتی در مصرف دیده می شود واگر شهرستانی سقف را رعایت نکرد خاموشی در همان شهرستان اعمال می شود.

مهندس نصیری میزان خسارت سیل و رانش در گلستان را۳۴ میلیارد تومان  اعلام کرد. و گفت : شرکت توزیع نیرو اولین شرکت خدمات رسان بود که سریعا برق رسانی را هرچند به شکل موقت بوده انجام داده است.

وی گفت سال گذشته به دلیل کمبود تولید دچار خاموشی در کل کشور بودیم و استان گلستان نیز از این مسأله مستثنی نبود که این مهم موجب شد برنامه‎ریزی اصناف، واحدهای تولیدی، کشاورزان  تحت تأثیر قرار بگیرد و در کار آنها اختلال ایجاد شود.

مهندس نصیری در ادامه گفت : از مهرماه سال ۱۳۹۷ در راستای کاهش مصرف پیک بار در تابستان امسال با صنعتگران، کشاورزان، بخش صنوف و تجاری و ادارات تفاهم‎نامه‎هایی را براساس سهمیه اختصاص یافته امضاء کردیم و در حال حاضر تمام تفاهم‎نامه‎ها به صورت کامل برقرار شده است.

وی از تغییر ساعات ادارات گلستان خبر داد و گفت: از شنبه ساعات ادارات استان گلستان تغییر می‎کند و از ساعت ۶ و نیم صبح آغاز و در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به پایان می‎رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان  افزود: تعداد تفاهم‎نامه‎هایی که در هر شهرستان با صنعتگران، فعالان تجاری، کشاورزان امضاء کردیم را به امضاء فرمانداران نیزرساندیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته به دلیل کم‎آبی ۵۰ درصد سدهای ما خالی بود گرچه امسال ۴ هزار مگاوات توسط سدها اضافه شد اما همچنان با کمبود ۸ هزار مگاوات برق مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از حذف قبوض کاغذی برق در استان گلستان از ۲۹ مردادماه سال جاری خبر داد و ابراز کرد: از این پس قبوض برق با ارسال پیامک انجام می‎شود و مشترکان می‎توانند قبوض خود را به‎صورت الکترونیکی هم پرداخت کنند.

نصیری گفت: برای حذف قبوض کاغذی تدابیر لازم اندیشیده شده و اطلاعات مشترکان اعم از شماره تلفن و … در حال جمع‎آوری است و تاکنون حدود ۶۰ درصد اطلاعات مشترکان برای اجرای این طرح انجام شده است و به طور قطع با اجرای طرح حذف قبوض کاغذی، صرفه‎جویی گسترده‎ای در بخش هزینه‎ای بوجود خواهد آمد.

وی متذکر شد: تا یک ماه گذشته ۳۷۰ مگاوات مصرف برق داشتیم که این میزان در حال حاضر به ۹۳۰ مگاوات رسیده است و در تیرماه و در روزهای پیک مصرف شاید به  یک هزار و ۴۰۰ مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان اضافه کرد: پیک مصرف برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷ بعدازظهر است که اوج آن از ساعت ۱۳ تا ۱۵ است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۳ ب.ظ

دیدگاه