- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

بهروز کریمی رئیس انجمن هنرمندان سرگرمی های نمایشی از تمدید مهلت ارسال آثار شعبده بازی جهت حضور در جشنواره تا ۱۵خرداد۹۸ خبر داد

بهروز کریمی رئیس انجمن هنرمندان سرگرمی های نمایشی از تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، بهروز کریمی هنرمند شناخته شده عرصه شعبده بازی  با اعلام خبر برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعبده بازان کشور در تیر ماه امسال اظهار کرد: بعد از سال ها تلاش و پی گیری موفق شدیم با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی و اداره ارشاد استان گلستان برگزاری نخستین جشنواره شعبده بازی ایران را به ثمر برسانیم. از آنجا که هزینه های برگزاری جشنواره در پایتخت بسیار سنگین است، همچنین به دلیل نبود اسپانسر برای برگزاری این رویداد تصمیم بر این شد تا این جشنواره را در شهر گرگان برگزار کنیم. در نهایت یکی از اعضای انجمن که از قضا در زمینه شعبده بازی فعالیت ندارد با سرمایه اندک شخصی اش به یاری این جشنواره آمد تا برگزاری آن بعد از سال ها محقق شود. اداره ارشاد گلستان هم با در اختیار قرار دادن تالار فخرالدین اسعد گرگانی که سالنی بزرگ و مجهز است مکان برگزاری این رویداد را تامین کرده است.

او در ادامه افزود: تا امروز که خبر برگزاری نخستین دوره جشنواره به گوش هنرمندان این عرصه رسیده، شاهد استقبال زیادی از این رویداد بوده ایم و به همین دلیل مهلت ثبت نام و ارسال آثار را به مدت ۱۰ روز یعنی تا ۱۵ خرداد ماه تمدید شده است. همچنین در بخشی ویژه از پیشکسوت های عرصه شعبده بازی دعوت کرده ایم تا در این جشنواره حضور داشته باشند تا زمینه انتقال تجربیات ارزشمند این دوستان به نسل های جوان فراهم شود. بسیاری از این هنرمندان دهه ها است که در عرصه شعبده بازی به فعالیت مشغول بوده اند، اما هیچگاه نامی از آن ها برده نشده است. خوشبختانه امروز باید بگویم که این زمینه فراهم شده و وزارت ارشاد با اختصاص مجوز به انجمن هنرمندان سرگرمی های نمایشی برای برگزاری این جشنواره موجب شده تا این شاخه از سرگرمی های نمایشی رسمیتی بیشتر از گذشته پیدا کند.

رئیس انجمن هنرمندان سرگرمی های نمایشی همچنین در پایان سخنانش بیان کرد: یکی از اهداف این جشنواره گردهم آوردن تجربه ها و مهارت های هنرمندان این شاخه در یک رویداد به صورت متمرکز، همچنین ایجاد دوستی و صمیمیت بیشتر میان فعالان این رشته است که می تواند در مسیر رشد و ارتقای این تجربه ها تاثیر قابل توجهی داشته باشد. در این رویداد بر خلاف دیگر جشنواره ها شعار ما این است که « نفر آخر  برای ما نفر اول است»؛ و معنای این عبارت این است که در این رویداد به جنبه های رقابتی توجه چندانی نداریم و همانطور که اشاره کردم هدف اصلی این جشنواره  ایجاد صمیمیت و انتقال تجربه هاست. یکی دیگر از اهداف جشنواره معرفی و شناسایی هنرمندان عرصه شعبده بازی به جامعه است؛ چرا که اغلب هنرمندان فعال در این عرصه در میان مخاطبین چندان شناخته شده نیستند.

 

 

 

0 [1]
0 [1]