- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل استاندارد گلستان از تدوین و تجدید نظر ۲۵ عنوان استاندارد ملی و بازنگری ۶۵ استاندارد ملی درگلستان در سال ۹۷ خبر داد.

 

بازازنگری ۶۵ استاندارد ملی درگلستان
مدیر کل استاندارد گلستان از تدوین و تجدید نظر ۲۵ عنوان استاندارد ملی و بازنگری ۶۵ استاندارد ملی درگلستان در سال ۹۷ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، تدوین ۲۵ عنوان و بازنگری ۵۰ عنوان استاندارد ملی در سال ۹۷ بر عهده اداره کل استاندارد استان گلستان گذاشته شده بود که این دو برنامه  با تلاش اشخاص حقیقی و حقوقی دارای تایید صلاحیت در زمینه تهیه پیش نویس تدوین استاندارد به ترتیب ۱۰۰ و ۱۳۰ درصد تحقق یافت.
دبیرشورای استاندارد گلستان اظهار داشت: این استانداردها با مشارکت ۳۶ درصدی شرکت ها و اشخاص حقیقی تأیید صلاحیت شده و مشارکت ۶۴ درصدی همکاران اداره کل  تدوین شده است که بیشترین تدوین های صورت گرفته به رشته های تخصصی ساختمان و مصالح و فرآورده های ساختمانی با ۹ عنوان و  برق و الکترونیک با ۶ عنوان اختصاص دارد.
وی در ادامه افزود: از ۲۵ عنوان استاندارد تدوین شده،۱ عنوان استاندارد با موضوع ” صنایع دستی – سوزن دوزی ترکمن- ویژگی ها و آئین کار” مربوط به صنایع دستی استان است که به شیوه پژوهش محور تدوین شده است.
مدیر کل استاندارد گلستان گفت: با نظارت و راهبری این اداره کل ، ۲ پیشنهاد تدوین استانداردهای بین‌المللی را  در سال گذشته ارایه شده است.
به گفته فرمانی سازمان ملی استاندارد ایران به موجب بند۱ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تنها مرجع رسمی تعیین، تدوین، بروز رسانی و نشر استانداردهای ملی (رسمی) در کشور می باشد که در تدوین استانداردهای ملی باید به شرایط کلی و نیازمندی های خاص کشور توجه شود.

0 [1]
0 [1]