مهندس کوچکی مدیر تعاون روستایی گلستان:مهمترین وظیفه تعاون روستایی کمک به کشاورزان درخرید و فروش محصولات کشاورزی وتنظیم بازار / کمک ۶۰ میلیون تومانی تعاون روستایی استان به سیل زدگان

مدیر تعاون روستایی استان گلستان:مهندس کوچکی، مهمترین وظیفه سازمان تعاون روستایی را کمک به کشاورزان در خرید و فروش محصولات کشاورزی و تنظیم بازار دانست .
مدیر تعاون روستایی گلستان:
بالغ بر ۶۰ میلیون تومان کمک شبکه تعاون روستایی استان برای سیل زدگان گلستان اهدا شد.
مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان، گفت: بالغ بر ۶۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی سازمان و اتحادیه های تعاون روستایی استان برای سیل زدگان گلستان اهدا شد.
به گفته وی؛ اهدای یک روز حقوق پرسنل، تهیه و توزیع بسته های اقلام غذایی و لوازم التحریر که حاوی پیام های قوت قلب دهنده برای سیل زدگان بود و اعزام تراکتور، بیل مکانیکی، تانکر آب، قایق موتوری و کف کش به مناطق آب گرفته از دیگر اقدامات سازمان بود.
وی، افزود: انبار اداره و اتحادیه تعاون روستایی گرگان محل نگهداری و تحویل ۴ هزار پکیج لوازم خانگی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جهت اهداء به سیل زدگان استان بود و این سازمان همکاری خوبی در این زمینه انجام داد.
مدیر تعاون روستایی گلستان با اعلام اینکه توزیع میوه طرح تنظیم بازار شب عید و نوروز ۹۸ از ۲۶ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه سالجاری ادامه داشت تصریح کرد: میوه های تنظیم بازار به نحو مطلوبی تامین و ذخیره سازی و با قیمت مناسب ؛ سیب درختی با قیمت ۶ هزار و ۶۰۰ تومان و پرتقال به قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ تومان از طریق غرف شهری و روستایی به هموطنان گلستانی عرضه شد.
وی، ادامه داد: با توجه به قیمت مناسبی که این میوه ها داشتند بسیار مورد استقبال و رضایت شهروندان گلستانی قرار گرفت .
مدیر تعاون روستایی استان گلستان از خرید محصولات تضمینی در سالجاری خبر داد .
مهندس کوچکی با یادآوری اینکه در سال زراعی ۹۷ ( ۱۴۴ هزار تن گندم، ۲۵ هزار تن جو ، ۸ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی و ۸۴ هزار تن کلزا) خریداری شده است، گفت: در این میان ۲۷۰۰۰ تن کود در بین کشاورزان توزیع و قسمت اعظمی از بذور استان نیز توسط شبکه تعاون روستایی استان گلستان فرآوری شده است.
وی، افزود: با کمک تعاون روستایی تشکل هایی شامل اتحادیه زنبورداران و شرکت های تعاونی زنبورداری در سطح استان و شهرستان ها نقش مهمی را در بهبود وضعیت تولید و معیشیت زنبورداران و اشتغال پایدار ایفا کرده اند.
در ادامه مهندس کوچکی مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان افزود؛ در حوزه نظامهای بهره برداری و تعاونیهای تولید اقدامات شاخصی از جمله ۳۶ طرح آبی و خاکی در ۲۱ تعاونی تولید با اعتباری بالغ بر ۶۴۰میلیارد ریال اجرا شده است.
مدیر تعاون روستایی استان گلستان با اشاره بر قانون شرکت های سهامی زراعی و تعاونیهای تولید و تبدیل شرکت های تعاونی تولید به شرکت های سهامی زراعی، تصریح کرد: در این طرح مقرر است ۵ شرکت تعاونی تولید شادی مهر آق قلا، انصار گلستان، تنگلی، آق تقه و کرند به شرکت سهامی زراعی تبدیل شوند که تاکنون مقدمات تبدیل در این شرکت ها مهیا شده و در حال انجام می باشد.
به گفته وی؛ تبدیل این شرکت ها به شرکت های سهامی زراعی از طرح های خوبی است که مورد تقدیر مسئولان استان و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار گرفته و حتی از سایر استان ها برای بازدید از اینگونه شرکت ها به استان گلستان می آیند.
وی، افزود: در حوزه تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی حدود ۱۳۹ هزار بهره بردار داریم که بیش از ۵۰ هزار نفر (۴۰ درصد) آن عضو نظام صنفی کشاورزی استان گلستان هستند.
در خاتمه مهندس کوچکی از اقدامات دیگر سازمان تعاون روستایی استان در سالجاری به هماهنگی لازم جهت تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی و همچنین نظارت و کنترل بر شبکه تعاون روستایی از طریق واحدهای حسابرسی و آموزش اشاره نمود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۴:۱۲ ب.ظ

دیدگاه