- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی گلستان  میزان خسارت وارده سیل به بخش های زیر ساختی حمل و نقل استان را حدود ۳۵۰۰میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان  با حضور خبرنگاران ، میزان خسارت وارد به بخش های زیر ساختی حمل و نقل استان را حدود ۳۵۰۰میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان : مهندس محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان بیان داشت ،خسارت فوق در حوزه های راه و شهرسازی ، راهداری ، فرودگاه و راه آهن استان می باشد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان تسریح کرد: براثر بارشهای اخیر استان گلستان علاوه بر جاری شدن سیلاب در شمال استان ، شاهد لغزش و رانش در سطح ارتفاعات جنوب استان و آسیب جدی به جاده ای روستایی و عشایری نیز بودیم .

وی افزود: در حوزه راهداری در ۱۰۰ نقطه جاده های مواصلاتی بصورت عرضی برش داده شده تا سیلاب بصورت موقت از آن  عبور کند.

این مقام مسئول ادامه داد:در بخش مسکن شهری و روستایی ۱۷۸۰۰ مورد توسط کارشناسان اداره کل بنیاد مسکن استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۰۳۰۰ واحد نیاز به تعمیر و ۷۵۰۰ مورد نیاز به باز سازی دارد.

محبوبی خاطر نشان کرد: ما هنوز در حال شناسایی و بررسی خسارت وارده از سیل ، رانش و لغزش در سطح استان هستیم و در این راستا با تشکیل کمیته های نظارتی و فنی در خصوص بازنگری وایجاد  تغییرات  و احداث ابنیه و پل های جدید ومطالعه  استحکام ساختمانهای شهرهای سیل زده استان جهت سکونت شهروندان در دست اقدام داریم .

0 [1]
0 [1]