مهندس قائمی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق گلستان از توسعه نرم افزاری و سخت افزاری مرکز کنترل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد

توسعه نرم افزاری و سخت افزاری مرکز کنترل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق استان گلستان خبر داد:

مطابق برنامه استراتژیک شرکت توزیع و در راستای تکریم ارباب رجوع  و صیانت از حقوق مشترکین و  پاسخگویی مناسب به مشترکین استان، این شرکت جهت استقرار سامانه مرکز تماس (Contact Center) ،  سامانه اطلاع رسانی به مشترکین (نرم افزار موبایل)،  سامانه ردیاب خودرویی (AVL ) ، به روزرسانی سامانه ثبت حوادث و همچنین تجهیز مرکز کنترل (امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق استان) به ۶ پنل نمایشگر صنعتی دیواری (Video Wall)  تا پایان فروردین ماه برنامه ریزی و اقدام نموده است.

 

قائمی افزود : در این راستا و به جهت برقراری سامانه مرکز تماس (Contact Center) با هدف پاسخ گویی مناسب به مشترکین در کوتاهترین زمان ممکن، در فاز نخست شهرستان های گرگان و گنبد به عنوان دو مرکز اصلی در سطح استان با اختصاص حداقل  ۳۰ خط تلفن برای هر مرکز به صورت خطوط E1 و  با سرویس های پاسخگویی خودکار،  فعال می گردد. همچنین برقراری ارتباط مابین نرم افزارهای ثبت حوادث و مرکز تماس با  سایر نرم افزارهای شرکت  در شناسایی هرچه دقیق تر مشترکین جهت تسریع در  رفع خاموشی های مشترکین بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

استقرار سامانه اطلاع رسانی هوشمند مشترکین  (نرم افزار موبایل) به منظور اطلاع رسانی به مشترکین حساس سطح استان در خصوص اطلاع از روند درخواست خاموشی های با برنامه و اعمال خاموشی های احتمالی انجام شده است. این سامانه با ارسال پیام اطلاع رسانی به مشترکین در صورت اعمال، لغو و یا تغییر برنامه خاموشی و یا تغییر پیش بینی زمان وصل و امکان ثبت گزارش های مشترکین در محیطی کاربرپسند و با ملاحظات امنیتی بالا،  امکان ارتباط دوطرفه سریع و راحت مابین شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان و مشترکین  را ایجاد می نماید. همچنین سامانه ردیاب خودرویی (AVL)  با  هدف تسریع ساماندهی اکیپ های عملیاتی جهت اعزام به محل وقوع حادثه ، امکان رفع خاموشی های ناخواسته مشترکین در کوتاهترین زمان ممکن را ایجاد می نماید.

تجهیز مرکز کنترل (امور دیسپاچینگ و فوریت های برق استان) به ۶ پنل نمایشگر صنعتی دیواری (Video Wall) با قابلیت پخش یک یا چند تصویر بصورت یکپارچه و با کیفیت بالا  و با هدف  نمایش اطلاعات مانیتورینگ فیدرها و کلیدهای هوایی جهت راهبری و کنترل خاموشی های بابرنامه و بی برنامه و مدیریت بار شبکه و  برنامه ریزی دقیق مدیریت اضطراری بار انجام شده است.  توسعه و به روزرسانی  امور دیسپاچینگ و فوریت های برق استان با مبلغی بالغ بر ۳۰۰۰ میلیون ریال در سال ۹۷  برنامه ریزی و در دست اقدام می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۱ ب.ظ

دیدگاه