- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل بهرامی امام جمعه کالپوش در تحلیل بیانیه ی گام دوم انقلاب:اعتماد به جوانان راه حل مشکلات فعلی کشور است

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل بهرامی امام جمعه کالپوش در تحلیل بیانیه ی گام دوم انقلاب:اعتماد به جوانان راه حل مشکلات فعلی کشور است

امام جمعه کالپوش گفت: «اعتماد به جوانان» در عرصه ی مدیریتی کشور، راه حل مشکلات در وضعیت فعلی است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل بهرامی در خطبه های این هفته ی نماز جمعه ی کالپوش اظهار کرد: دوست داشتم در سومین نماز جمعه سال در ارتباط با نامگذاری سال جدید صحبت کنم اما در خصوص امر ولایی آقاجانمان در بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آقا نکات قابل تاملی وجود دارد ترجیح دادم ابتدا در ارتباط با این موضوع صحبت کنم.

این امام جمعه جوان و نخبه گلستانی بیان کرد: بر اساس «بیانیه ی گام دوم انقلاب» و سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم رضوی، علاج مشکلات کشور در شرایط فعلی، اعتماد به جوانان نخبه ی انقلابی و ورود آنان به عرصه ی مدیریتی کشور است.

وی افزود: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب در جای جای ِ مختلف این بیانیه به جوانگرایی در عرصه ی مدیریت کشور در گام دوم انقلاب تاکید فرموده اند، وظیفه ی مردم و نخبگان این است که به توان جوانان محقق و نخبه ی انقلابی به عنوان مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور اعتماد کنند و زمینه و شرایط تحقق این امر را فراهم نمایند.

امام جمعه کالپوش ادامه داد: حضرت آقاجان در طی فراخوان عمومی و امر ولایی در بیانیه گام دوم و سخنرانی نوروزی اعلام فرمودند: «جوانان محقق و اندیشمندی که با روحیه انقلابی رشد کرده و به آفرینش های علمی و فرهنگی اشتغال دارند به عنوان مهمترین ظرفیت امید بخش کشور وارد عرصه مدیریتی کشور» گردند. (بیانیه گام دوم انقلاب)

وی یادآور شد: در همین راستا، ایشان (معظم له) در سخنرانی نوروزی خود در حرم رضوی طی یک فراخوان عمومی اعلام فرمودند: « جوانها باید شانه شان را زیر بار مسئولیت های دشوار بدهند، «علاج مشکلات کشور» این هست و ما در گام دوم انقلاب بایستی حرکت کشور را بر دوش جوانها قرار بدهیم.

وی با اشاره به این که در هفته جاری مناسبت های پر خیر و برکتی است، گفت: جشن شب میلاد امام حسین علیه السلام با حضور پاسداران عزیزمان در سپاه استان و شهرستان میامی در کانون بحران بخش ما و در حسین آباد برگزار می شود.

وحدت ارکان نظام تجلی تشخیص ولی امر مسلمین بود

حجت الاسلام بهرامی با یادآوری این که تشخیص ولایی ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب بر این بوده که تمام تهمتها، صحبتها و تیرها را خودشان بخرند، گفت: این تفکر و امر معظم له بروز و ظهورش را در حوادث اخیر نشان داد و ثمره آن وحدت بین ارکان نظام بود و با این وحدت و همدلی می بینیم هم دولت و هم مردم و همچنین ارکان نظام از این حوادث به خوبی عبور کردند و تجلی تشخیص ولی امر در این بحران ها دیده شد.

وی به وقوع بحران در منطقه هم اشاره و بیان کرد: همچنین در بحران های اخیر در منطقه دیدیم همه مسئولان با وحدت دنبال خدمت رسانی بودند و تلاش داشتند به سرعت مشکلات حل شود و کالپوش از بحران عبور کند؛ هرچند برخی در فضای مجازی بی تقوایی می کنند اما همه ارکان نظام صحنه گردانی کردند تا با همراهی مردم جان مردم حفظ شود.

امام جمعه کالپوش با یادآوری این که برخی اقدامات در قبل، حین و بعد بحران باید انجام شود، متذکر شد: باید مردم بحران بود و علمی، با تدبیر و امید بخشی به مردم صحنه گردانی شود.

وی با تاکید بر این که مهم حل مشکل مردم است که باید با وحدت به سرعت از آن عبور کرد، یادآور شد: در کوران حادثه بدترین نوع مواجهه، گرفتن انگشت اتهام به سمت یکدیگر است که باعث هدردادن توان و مخدوش شدن روحیه مسئولانی می شود که باید دل و ذهن خود را به حل مسئله معطوف کنند.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به این که در بحران اخیر همه مسئولان پای کار بودند و امام جمعه مسئولیت اجرایی ندارد اما پل ارتباطی مردم و مسئولان است، بیان کرد: برخی از درد مردم سوء استفاده می کنند تا به نظام ضربه بزنند غافل از آن که مردم هوشیار هستند.

امام جمعه کالپوش با بیان این که هنوز ۱۲ روستای ما درگیر بحران هستند، خاطرنشان کرد: از تلاش های خالصانه مسئولان، همدلی و انسجام بین دستگاه های اجرایی و نهادها و صحنه گردانی مردم قدردانی می کنم و خواهشم این است رعایت اصول ایمنی و راههای صحیح مقابله با بحران و بلایای طبیعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و حفظ جان مردم مانند گذشته اولویت باشد تا حادثه ای اتفاق نیفتد.

0 [1]
0 [1]