افزایش نگران کننده میزان گرایش زنان به پدیده شوم مواد مخدر در مصاحبه با دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگلستان

البرز گلستان/دبیر دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در گفتگو با خبرنگار صبح گلستان با بیان اینکه افزایش میزان گرایش زنان به پدیده شوم مواد مخدر نگران کننده است، گفت: ایجاد آرامش و احساس امنیت در محیط خانواده بزرگترین و مهمترین وظیفه پدر و مادر محسوب میشود و به تعبیری بهترین و امن ترین جا، همان محیط خانواده است.

“محمود رضاروحانی فر” ادامه داد: فقر اقتصادی، ضعف فرهنگی و تربیتی، سست شدن مبانی اخلاقی و بی اطلاعی و بیسوادی خانواده ها را مهمترین عللی دانست که این آرامش را در محیط های خانوادگی به چالش می کشد و زمینه های بروز و ظهور انواع بزهکاری های اجتماعی را فراهم می کند.

وی افزود: در چنین شرایطی دیگر هیچ خانواده ای امنیت نخواهد داشت و ظهور پدیده شوم اعتیاد و فساد امری حتمی خواهد بود.

دبیر دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اظهار تاسف از افزایش میزان گرایش زنان به مصرف مواد مخدر و افزایش آمار اعتیاد در جامعه زنان گفت: برای پیشگیری و مبارزه با رشد معضل اعتیاد زنان باید بیش از پیش به محیط های خانوادگی پرداخته شود و با برنامه ریزی علمی و استفاده از همه ابزارهای موجود کار پیشگیری و مبارزه را از آنجا شروع نماییم.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: متاسفانه علیرغم تلاشهای صورت گرفته و صرف هزینه های بسیار و تقدیم بیش از چهار هزار شهید، روند رو به رشد اعتیاد همچنان ادامه دارد؛ که این امر نشان می دهد که دولت به تنهایی و به صورت همزمان قادر به پیشگیری، مبارزه و درمان نیست و باید یک عزم اجتماعی در این حوزه به وجود بیاید.

روحانی فر در پایان اظهار امیدواری کرد که با مشارکت مردم و تلاش در امر اجتماعی نمودن مبارزه با مواد مخدر در جامعه، بتوان با این بلایای خانمان سوز مقابله کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۴:۲۴ ق.ظ

دیدگاه