اصغری معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان از اجرای فاز دوم طرح نظارتی انبارها و مراکز نگهداری کالا ها از تاریخ ۲۰ فروردین الی ۲۰ اردیبهشت ماه سالجاری در مرکز استان خبر داد

به گزارش البرز گلستان معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان گلستان خبر داد: اجرای طرح نظارتی تکمیل و پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری از کالا درمرکز استان گلستان
علی اصغر اصغری از اجرای فاز دوم این طرح نظارتی از تاریخ ۲۰ فروردین ماه سال جاری الی ۲۰ اردیبهشت ماه به مدت یکماه در مرکز استان گلستان خبر داد.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در راستای اجرای این طرح افزود، اجرای فاز اولیه این طرح با محوریت سازمان صمت و همکاری سایر دستگاهها و نهادهای قانونی همکار با هدف ثبت مشخصات انبارها و مراکز نگهداری کالا، مکان انبارها و میزان و نوع کالاهای ورودی و خروجی به آنها در قالب سامانه جامع انبارها به مدت یکماه در سال گذشته به اجرا درآمد.
این مقام مسئول در ادامه گفت، اجرای فاز دوم این طرح به مدت یکماه و با همکاری کمیته ای متشکل از اعضای سازمان صمت استان، فرمانداری، اتاق اصناف، بازرسی اصناف، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر دستگاههای متولی امر بمنظور صحت سنجی و راستی آزمایی اطلاعات مربوط به مراکز نگهداری کالاهای ثبت شده در سامانه جامع انبارها، تکمیل فرآیند شناسایی انبارها و نیز ثبت اطلاعات ورود و خروج بار از این واحدها و همچنین اطلاع رسانی به واحدهای مشمول جهت ثبت نام و ثبت رسید و حواله در سامانه انبارها اجرا خواهد شد.
اصغری همچنین افزود، اعضای کمیته موظفند به منظور کسب اطمینان بیشتر از ثبت دقیق و صحیح اطلاعات و رعایت قوانین جامع انبارها، ضمن مراجعه میدانی و حضور در واحدها لزوم ثبت ورود و خروج کالا در سامانه انبارها را به متصدیان و متولیان انبارها و مراکز نگهداری کالاها ابلاغ نموده و متذکر شوند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان هدف از اجرای این طرح را شناسایی انبارها و مراکز نگهداری کالا، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، تکمیل زنجیره تامین و توزیع کالا و تنظیم بازار و جلوگیری از احتکار عنوان نمود و از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این طرح نظارتی خواست تا بمنظور اجرای هرچه بهتر این طرح با اعضای کمیته همکاری لازم را داشته و نسبت به شناسه دار کردن انبارهای خود اقدام نمایند،
وی همچنین افزود، صاحبان انبارها موظفند ضمن همکاری با مامورین اعزامی سازمان , ظرف مدت یک هفته از زمان ابلاغ نمایندکان نظارتی نسبت به ثبت اطلاعات انبار خود در سامانه جامع انبارها اقدام نموده و نتیجه را به سازمان و یا ادارات صمت محل فعالیت خود گزارش نمایند، در غیر اینصورت مطابق قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی مشمول قوانین قاچاق کالا و احتکار خواهند شد.
علی اصغر اصغری همچنین با تاًکید بر حساسیت اجرا و تحقق اهداف این طرح در شرایط حساس کنونی کشورگفت، از آنجائیکه نظارت بر این فرآیند مستلزم بررسی صحت و سقم اطلاعات ورودی شرکتهای حمل و نقل جاده ای در خصوص ذکر نوع کالا، ذکر مقصد و مبداً واقعی کالا و مقدار و ماهیت اصلی کالا میباشد کلیه متصدیان شرکتهای حمل و نقل جاده ای که مبادرت به صدور بارنامه می نمایند موظف به همکاری و ارائه اطلاعات صحیح به بازرسان بوده و میبایست با رعایت صحیح ضوابط صدور بارنامه و ظوابط مندرج در دستورالعملها در شرکتهای حمل ونقل عمل نموده و همچنین از صدور هرگونه بارنامه صوری و خلاف واقع که مبداً و مقصد نهایی آن در سامانه جامع انبارها ثبت نشده اکیداً خودداری نمایند.
معاون بازرسی سازمان در همین راستا از تمامی شهروندان محترم خواست تا با مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در این خصوص مورد را سریعا ًاز طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ به بازرسان این سازمان گزارش نموده تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

نوشته شده توسط محمد صالح افتخاری در پنج شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۵ ب.ظ

دیدگاه