مهندس هرمزی مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گلستان :سلامت و کیفیت آب آشامدینی در روستاهای حادثه دیده سیل، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب روستایی استان است

 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ضمن تاکید به ارائه آب شرب سالم و بهداشتی به روستائیان، گفت: سلامت و کیفیت آب آشامدینی در روستاهای حادثه دیده، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان بهزاد هرمزی با اعلام خبر فوق، افزود: شرکت آبفار استان در راستای کنترل کیفیت آب شرب مناطق آسیب دیده با اعزام یک دستگاه آزمایشگاه سیار نسبت به پایش کیفی منابع تأمین و تأسیسات آبرسانی اقدام نموده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، اکیپ های کنترل کیفیت با برپایی چادرهایی مشترک با شبکه بهداشت شهرستان های آسیب دیده برای رصد کیفیت آب توزیعی توسط تانکرهای سیار، برابر الزامات کیفی و بارنامه های بهداشتی در شهرستان ها مستقر هستند.

هرمزی در بخشی دیگر از سخنانش ضمن اشاره به خسارات تاسیسات آبرسانی روستایی از سیل استان، گفت: بیش از۱۲۸ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال، ۱۰۳ دستگاه تابلو برق، ۱۲ حلقه چاه، ۲۱دهنه چشمه و ۱۴۱۷۰ فقره انشعاب و کنتور در اثرسیل، تخریب شده است.

وی روستاهای فاقد آب استان را ۱۴ روستا اعلام کرد و گفت: پس از سیل اخیر آب آشامیدنی ۳۹۲ روستا قطع شد که با زحمات مجموعه آبفار استان آب آشامدینی ۳۷۸ روستا تاکنون وصل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان اضافه کرد: در حال حاضر ۳ روستای شهرستان کلاله، ۷ روستا در شهرستان مراوه تپه، ۲ روستای شهرستان مینودشت و ۲ روستا در شهرستان آق قلا فاقد آب هستند.

وی در خاتمه از فعالیت ۲۳ تانکر سیار در روستاهای فاقد آب خبر داد و گفت: از ابتدای وقوع سیل در استان تاکنون ۳۸۶ سرویس بالغ بر ۴۵۰۰ مترمکعب توسط ناوگان آبرسانی سیار به روستاهای فاقد آب، آبرسانی شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶ ق.ظ

دیدگاه