- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری کارگران آسیب دیده از سیل گلستان و مازندران خبر داد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری کارگران آسیب دیده از سیل شمال کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، کریم یاوری در حاشیه سفر یک روزه به گلستان به منظور بررسی روند امدادرسانی به سیل زدگان استان، اظهار کرد: حسب دستور ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از لحظات ابتدایی وقوع سیل در استان های گلستان و مازندران، تمام امکانات دستگاه های زیر مجموعه این وزارتخانه در اختیار تامین نیازهای هموطنان سیل زده قرار گرفت و این کمک ها تا پایان روند امدادرسانی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: برای کمک به حادثه دیدگان از سیل و تامین نیازهای اولیه و حمایت اجتماعی از آنان و همچنین صیانت از نیروی کار و راه اندازی بنگاه های اقتصادی حادثه دیده، کارگروه ویژه ای به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمامی کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در اثر سیل بنگاه های اقتصادی و کارگاه های آنان آسیب دیده اند، تا بازسازی و رفع مشکل و بازگشایی کارگاه برابر تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری و مطابق جدول ماده ۷ به میزان سابقه پرداخت حق بیمه تحت پوشش دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: برای آن دسته از کارگران مزدبگیر که توسط کارفرمایان حقوق آنان پرداخت شده ولی فاقد بیمه هستند، پیشنهادی را با تایید و امضا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت ارائه خواهیم کرد تا پس از تصویب در هیات دولت برای مدت چند ماه مقرری معادل حداقل مزد مصوب شورای عالی کار برای آنان در نظر گرفته شود.

یاوری اذعان کرد: ساز و کار و چگونگی پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران فاقد بیمه حادثه دیده در سیل پس از ارائه پیشنهاد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید و تصویب هیات دولت و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه تعیین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل و… بیکار شوند در صورتیکه سابقه پرداخت حق بیمه آنان کمتر از ۶ ماه باشد مطابق با مشمولینی که ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سفر به گلستان، از محل استقرار خانواده های آسیب دیده از سیل، مرکز جمع آوری کمک های مردمی در مرکز فنی و حرفه ای محمد آباد گرگان، شهرک صنعتی آق قلا و همچنین شهر آق قلا بازدید کرد.

0 [1]
0 [1]