معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار: تکدی گری چهره شهرهای استان را زشت و کریه می سازد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تکدی گری یکی از آسیب هایی است که چهره شهرهای استان را زشت و کریه می سازد.1406174658_img_6236.jpg

“علی اصغر طهماسبی” در سومین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در سال ۹۳ افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی این زیبنده کشور نیست که از کودک و خردسال گرفته تا سالمندان در کوچه ها، خیابانها و مکانهای عمومی دست به تکدی گری بزنند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این عمل زشت که تصویر جامعه را خدشه دار می کند باید در سیاستهای خود یک تجدید نظر کلی داشته باشیم و ضمن بهره مندی از ظرفیتهای دستگاههای دولتی، از ظرفیتهای خیرین جامعه، سازمانهای مردم نهاد، نهاد های حمایتی و جامعه دانشگاهی استفاده کنیم.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با تأکید بر اهمیت فرهنگسازی، اظهار داشت: صدا و سیما ، مطبوعات و وبسایتهای خبری باید در خصوص تکدی گری اطلاع رسانی کرده و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند که پرداخت پول به افراد متکدی حتی از روی دلسوزی نیز نباید انجام شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی نهاد های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، جهت کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده واقعی وجود دارند که بسیاری از افراد کم توان جامعه زیر چتر حمایتی این سازمانها قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: اینکه دستورالعمل از تهران نیامده نباید برای ما ملاک عمل باشد بلکه بحث تکدی گری یکی از معضلات مهم اجتماعی است که برای حل ان باید خودمان پیشقدم باشیم و با تمام قوا وارد عمل شویم.

طهماسبی در ادامه بیان داشت: پیرامون موضوع صیانت از نهاد خانواده در استان گلستان، سازمانهای مردم نهاد ، ثمن ها و NGO های زیادی وجود دارد که مشغول فعالیت هستند و این یک ظرفیت بزرگ برای استان محسوب می شود و باید از این فرصت، استفاده کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۶ ق.ظ

دیدگاه