قزل سفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گرامیداشت هفته منابع طبیعی: برای حفاظت از منابع طبیعی باید از ظرفیت جوامع محلی استفاده شود

به گزارش البرز گلستان ،همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری صبح امروز چهارشنبه با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی با همکاری دهیاری روستای محمداباد ۴۰۰ اصله نهال چنار غرس شد.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان با حضور در مراسم روز درختکاری و تبریک این روز اظهار داشت:ما باید با ایجاد جنگل های جدید و کشت درخت منابع طبیعی را احیا کنیم و خسارات ناشی از تغییرات اقلیم را کاهش دهیم .
سید مناف هاشمی در بخشی از صحبتهای خود به موضوع کشت نهال در سال گذشته اشاره کردند : در سال گذشته ۷۰۰تا ۸۰۰ هزار نهال در هفته منابع طبیعی کشت کردیم اما امسال در حدود یک میلیون چهارصد هزار نهال در طی این هفته کشت درخت خواهیم داشت.
وی گفت:در زمینهای شیب دار و ورودی های شهر و روستاها نهال کشت کنید . تمام دستگاه های اجرایی باید در این سنت حسنه نقش داشته باشند

ابوطالب قزل سفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، تلنگری است تا بدانیم فرزندان ما و آیندگان، برای ادامه حیات، وابسته به رفتار امروز ما در مقابل حفظ منابع طبیعی هستند.

وی افزود: برای حفاظت از منابع طبیعی باید از ظرفیت جوامع محلی استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان بیان داشت: امسال ۱۶۰ هزار اصله نهال گیاهان دارویی در کنار نهال های مثمر و غیر مثمر به صورت رایگان بین جوامع محلی توزیع شد.

وی عنوان کرد: احداث ۱۱ بوستان روستایی در سطح استان با همکاری شورا و دهیاری ها در حال اجرا می باشد .
.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۴:۰۱ ب.ظ

دیدگاه