- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشوردرگرگان: مسلمانان باید به دنبال کشف حقایق و معارف ناشناخته قرآنی باشند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:✅ مسلمانان باید به دنبال کشف حقایق و معارف ناشناخته قرآنی باشند
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: قرآن کریم حقایق و معارف ناشناخته فراوانی دارد و این وظیفه مسلمانان است که به دنبال کشف آنها بروند.
به گزارش البرز گلستان، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی»» در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشور در گرگان، اظهار کرد: قرائت و حفظ قرآن کریم زمینه و مقدمه ای برای رسیدن به تدبر و تفکر در مفاهیم قرآن است و این مرحله خود مقدمه ای برای عمل به آیات روح بخش الهی است.
به گفته وی؛ راه سعادت و رستگاری امت اسلامی از مسیر قرآن می گذرد و همه ما باید سعی نمائیم در همه زمینه ها به ویژه در سبک زندگی رویکرد قرآنی داشته باشیم.

روزنامه همزیستی توکلی:
امام جمعه گرگان با بیان اینکه متاسفانه مسلمانان در عصر حاضر از قرآن دور شده اند، تصریح کرد: اگر ما با قرآن مانوس نشویم و قرآن را به سمت مهجوریت ببریم، فردای قیامت رسول اکرم (ص) از ما نزد خداوند شکایت خواهد کرد.
وی، افزود: تدبر و تعمق در آیات قرآن به ما نشان می دهد که نباید دشمنان خدا و دین را دوست خود قرار دهیم، کاری که امروزه برخی از سران کشورهای اسلامی به سمت آن رفته اند و با دشمنان اسلام دست دوستی داده اند.
به گفته وی؛ این همه بلا و مصیبتی که امروز بر سر مسلمانان فرود آمده به خاطر دوری جستن از مفاهیم ارزشمند قرآن است، در عصری که قرآن مهجور نبود امت اسلامی روز به روز از لحاظ مادی و معنوی در حال رشد و ترقی بود؛ ولی به محض فاصله گرفتن از قرآن، دچار مرعوبیت زیبایی های ظاهری شدند و اصالت و هویت خودشان را از دست دادند.
آیت الله نورمفیدی با یادآوری اینکه دشمنان اسلام همیشه به فکر ضربه زدن به اسلام و مسلمین بوده اند، ابراز کرد: اصلا نباید تصور کنیم که دشمنان اسلام، خیرخواه و دلسوز مسلمانان باشند.
وی، ادامه داد: فلسطین پاره تن اسلام است و مسجدالاقصی نیز نخستین قبله ما مسلمانان است، آیات قرآن به ما اجازه نمی دهد که در برابر دشمن صهیونیستی بنشینیم و مبارزه نکنیم.
به گفته وی؛ وقتی اختلافی بین بلاد اسلامی رخ می دهد، نباید اجازه دهیم تا دشمنان اسلام به فکر حل و فصل بین آنها بیفتند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، خاطر نشان کرد: کسانی که به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمین باشند در واقع ایادی دشمن هستند و کسانی هم که به دنبال ایجاد وحدت و همدلی بین امت اسلامی هستند به مثابه دست های رحمانی هستند.

0 [1]
0 [1]