حجت السلام خیرخواه رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشوردر مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی اهل سنت کشور :هدایت بشریت به صراط مستقیم فلسفه و هدف قرآن کریم است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:هدایت بشریت به صراط مستقیم فلسفه و هدف قرآن کریم است
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، گفت: فلسفه و هدف قرآن کریم این است که بشر را به نور و هدایت که همان صراط مستقیم و قرب الهی است رهنمون سازد.
«حجت الاسلام علی خیرخواه» در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی اهل سنت کشور که در سالن دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: کلمه ظلمت که شامل شرک، جهالت، فساد و نادانی ها است در قرآن کریم بسیار به کار رفته و جمعیت زیادی را شامل می شود؛ ولی خداوند کلمه نور را به صورت مفرد آورده همانطور که حق و حقیقت یکی است.
به گفته وی؛ فلسفه آمدن انبیا الهی هم همین است که انسان ها را از تاریکی ها به سمت نور و معنویت هدایت کنند.رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با تاکید بر اینکه اگر افراد جامعه در زندگی با قرآن کریم بیشتر مانوس شوند، هدایت هم همراه آنان خواهد بود، خاطر نشان کرد: خداوند کلام خودش قرآن را با بهترین و زیباترین سخن توسط رسول گرامی اسلام (ص) برای انسان ها به ارمغان آورده است.
به گفته وی؛ حضرت علی (ع) در بیش از ۳۰ نقطه از نهج البلاغه، قرآن را به بهترین نحو تبیین کرده و گفته که نور و چراغ قرآن هیچ وقت خاموش نمی شود.
حجت الاسلام خیرخواه با بیان اینکه قرآن کریم درمان و شفای همه دردهای روحی و اخلاقی بشریت است، گفت: قرآن نه تنها در این دنیا؛ بلکه در آخرت هم همه موجودات از نورش استفاده می کنند، کلام الله مجید اقیانوسی است که هیچ کسی به اعماق و بطن آن دسترسی پیدا نمی کند.
وی، ادامه داد: وجود نازنین رسول مکرم اسلام (ص) و قرآن جزو مشترکات مسلمانان است و باید حول محور آنها جمع شوند.
به گفته وی؛ ضروری است قرآن را بخوانیم و به دستوراتش عمل کنیم؛ زیرا همه مشکلات انسان ها به خاطر فاصله گرفتن از مفاهیم نورانی آن است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۲ ب.ظ

دیدگاه