سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی در گلستان: نخستین مسابقات قرآنی طلاب شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار می شود

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی:نخستین مسابقات قرآنی طلاب شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار می شود
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، گفت: امسال برای نخستین بار مسابقات طلاب اهل سنت و شیعه در ۲۳ اسفند ماه در کرمانشاه برگزار می شود.
«مهدی صفی یاری» در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی اهل سنت کشور که در سالن دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: برترین های مسابقات مشترک طلاب شیعه و سنی کشور، به مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام معرفی و اعزام می شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با مقایسه فعالیت های قرآنی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: برگزاری مسابقات امسال در گلستان مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است، قرآن کریم به برکت انقلاب اسلامی از کنج خانه ها خارج و به جهان عرضه شد، جمهوری اسلامی تنها کشوری است که قانون اساسی آن بر مبنای قرآن کریم است.
وی، افزود: انقلاب اسلامی قرآن را پرتیراژترین کتاب جهان کرد، تاسیس شبکه های رادیویی و تلویزیونی، احداث دارالقرآن های متعدد و تاسیس دانشگاه قرآن به برکت نظام اسلامی تشکیل شد.
به گفته وی؛ تبدیل مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران به بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
صفی یاری از چاپ ۲۰۰ میلیون نسخه قرآن بعد از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: ایران اسلامی با چاپ ۷۰ عنوان ترجمه و تفسیر قرآن کریم، علمدار این عرصه در جهان است.
وی، ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد اندکی از چهره های قرآنی شناخته شده بودند؛ ولی در حال حاضر هزاران چهره شاخص قرآنی شناخته و معرفی شده اند.
به گفته وی؛ ۱۸۰ رتبه بین المللی در مسابقات بین المللی قرآن، توسط قاریان و حافظان ایرانی کسب شده است.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت قرآن کریم، ابراز کرد: ایشان فرمودند: «در کشوری که قرآنی است باید همه افراد جامعه بتوانند قرآن را به طور صحیح تلاوت کنند».
وی، افزود: هنوز با افقی که رهبری ترسیم کرده فاصله داریم و هنوز این مشکل حل نشده و هنوز به این نگاه رهبری لبیک نگفته ایم.
به گفته وی؛ انتظار، توصیه و دستور مقام معظم رهبری است که در نظام اسلامی ایران ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن تربیت شوند.

صفی یاری با اعلام برنامه های قرآنی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی کشور، اظهار کرد: این دبیرخانه با تدوین برنامه ای جامع در صدد حمایت از مربیان، طرح ها و پژوهش ها، محصولات و مسابقات قرآنی در سطح استان ها و کشور است.
وی، ادامه داد: در اختتامیه این دوره از مسابقات، بسته قرآنی به نام «نبا» که تلاوت شش نفر از برگزیدگان قاریان اهل سنت کشور است رونمایی می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۳:۱۱ ب.ظ

دیدگاه