- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

امام جمعه گرگان در هفته منابع طبیعی :توجه به منابع طبیعی که درخت کاری نوعی از آن محسوب می شود با خود ثواب به همراه دارد

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی شهر گرگان اظهار کرد: منابع طبیعی و جنگل ها و هرچه در این محدوده قرار می گیرد اهمیت ویژه ای برای بشریت دارد، شاید در گذشته اهمیت این موضوع برای بشر روشن نبود اما امروز خیلی روشن و واضح است محیط زیست و منابع طبیعی چقدر می تواند در زندگی انسان ها تاثیر گذار باشد.

وی افزود: متاسفانه این پیشرفت های صنعتی موجب شده سالانه پنج تا هفت میلیون هکتار از اراضی حاصل خیز در سطح جهان تبدیل به شوره زار شود که با ادامه این وضعیت آینده خطرناکی برای بشر پیش بینی می شود، اگر بشر به فکر نیفتد و کارهای خود را اصلاح نکند معلوم نیست چه فاجعه ای رخ خواهد داد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه سالانه ۱۴ و نیم میلیون هکتار از جنگل ها کاسته می شود، ادامه داد: توجه به اینکه منابع طبیعی یکی از ضروریت زندگی همه ما انسان هاست وظیفه همه ما مخصوصا متولین این بخش است که با عنایت بیشتری به این مسئله توجه کنیم.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: توجه به منابع طبیعی که درخت کاری نوعی از آن محسوب می شود با خود ثواب به همراه دارد و کشاورزان می توانند با هماهنگی با اداره منابع طبیعی اطراف زمین های کشاورزی خود درخت کاری کنند به شرطی که آسیبی به زمین های کشاورزی نرسد.

 

0 [1]
0 [1]