کارگاه آموزشی مدیریت پایدار منابع طبیعی و طرح جایگزین طرح های جنگلداری در سطح جنگلهای شمال کشور به میزبانی منابع طبیعی گلستان برگزار شد

کارگاه آموزشی مدیریت پایدار منابع طبیعی در حوزه های آبخیز جنگلهای شمال کشور و طرح جایگزین در مدیریت جنگل های شمال برگزار شد .
این کارگاه با حضور نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان جنگل،شورای عالی جنگل ،اعضا هیئت علمی دانشگاه نور و روسای ادارات منابع طبیعی استان و کارشناسان بخش جنگل برگزار شد.
این کارگاه به میزبانی اداره کل منابع طبیعی در ۸ اسفندماه برگزار شد.
مدیرکل دفتر جنگل‌داری و امور بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:با توجه به مصوبه هیئت دولت در سال ۱۳۹۲و توقف بهره برداری از جنگل های شمال کشور و لزوم تهیه طرح جایگزین طرح های جنگلداری در سطح جنگلهای شمال کشور این کارگاه آموزشی برگزار گردید.
محمد علی معصومی افزود: تغییر و شرح خدمات و دستورالعمل های مطالعات جنگل الزامی میباشد و از انجاییکه شرح خدمات و دستورالعمل های مذکور در سطح نیمه تفصیلی و تفصیلی اجرایی توسط سازمان جنگلها برای مدیریت حوزه های ابخیز تهیه شده است لذا توجیه کارشناسان و ناطرین بخش های جنگل در سطح ادارات کل و ضرورت هم افزایی کارشناسان بخش های مختلف و تسریع در انجام مطالعات و نیز به جهت لزوم اجرایی شدن این مطالعات یکی دیگر از اهداف برگزاری این کارگاه اموزشی می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

دیدگاه