آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان :طلاب شیعه و سنی با مبانی یکدیگر آشنا شوند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: به منظور آشنایی بیشتر با مبانی و اندیشه های اسلامی، طلاب شیعه و سنی باید با مبانی فکری یکدیگر آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در مراسم آغاز دوره جدید فعالیت مدرسه عالی معارف اسلامی گرگان وابسته به جامعه المصطفی افزود: در اصطکاک بین نظرات، افکار و اندیشه ها رشد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مباحث موجب می شوند تا شیعه و سنی با استدلال های یکدیگر بیشتر آشنا شده و بهتر از اندیشه های اسلامی دفاع کنند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آشنایی با مبانی فکری مذاهب مختلف اسلامی به قدری اهمیت دارد که برخی از بزرگان شیعه در استدلال های، نظرات بزرگان اهل سنت را مطرح می کردند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی مهمترین نیاز جهان اسلام در شرایط کنونی است، تاکید کرد: وحدت با حرف و شعار و برگزاری جلسه محقق نمی شود.

وی، تحقق وحدت را نیازمند راهکارهای اصولی و مبنایی دانست و در عین حال، آن را دست یافتنی دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود به برخی از راهکارهای تحقق وحدت تاکید کرده است.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، یکی از راهکارهای تحقق وحدت امت اسلامی را تحصیل رضایت حق تعالی بیان کرد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه همه مسلمانان اهداف مشترک دارند، افزود: راه های رسیدن به هدف متفاوت هستند، وگرنه امکان ندارد کسی مسلمان باشد اما به فکر رضای حق تعالی نباشد.

به گفته وی، برخی از افراد هم با آنکه به فکر تحصیل رضایت پروردگار هستند، اما راه رسیدن به هدف را اشتباه طی می کنند.

امام جمعه گرگان، پذیرش یکدیگر را یکی دیگر از راهکارهای تحقق وحدت در امت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: شیعه و سنی دارای مبانی فکری هستند که در عین اختلاف نظر، باید به این مبانی احترام بگذارند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه شیعه و سنی بدون مبانی فکری نیستند، تاکید کرد: شیعه و سنی باید با سعه صدر، دیدگاه های یکدیگر را بپذیرند.

وی افزود: به منظور تحکیم وحدت در جامعه اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان، بزرگان شیعه و سنی نباید اختلافات مبنایی خود را به جامعه منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: این اختلافات باید در جلسات بزرگ اسلامی با حضور بزرگان شیعه و سنی بررسی شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۰ ب.ظ

دیدگاه