- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت الاسلام خیرخواه رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور از برگزاری  ششمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب و روحانیون اهل سنت کشوردراستان گلستان خبرداد

به گزارش البرز گلستان حجت الاسلام «علی خیرخواه» رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور  و حجت الاسلام والمسلمین دیلم معاون فرهنگی مرکز در نشست خبری  بااصحاب رسانه گلستان از برگزاری  ششمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب و روحانیون اهل سنت کشور  در استان گلستان خبر داد

وی افزود: ششمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب و روحانیون اهل سنت کشور با حضور ۸ استان از (۱۲ تا ۱۵ اسفند) با حضور ۱۵۳ نفر به میزبانی استان برگزار می شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در باره رشته های این مسایقه گفتد: این مسابقات در رشته های حفظ کل، حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰جزء، ترتیل، صوت و لحن و ترجمه و مفاهیم قرآن برگزار می شود.

وی در باره استان های  شرکت کننده در این مسابقه اظهار کرد:  این افراداز استان های گلستان، آذربایجان غربی، بوشهر، خراسان، فارس، کردستان، کرمانشاه و هرمزگان در این مسابقات شرکت می کنند.

حجت الاسلام خیرخواه درباره زمان افتتاحیه  و اختتامیه  بیان داشت: مراسم افتتاحیه این مسابقات ساعت ۱۵٫۳۰ روز (یکشنبه ۱۲ اسفند) و مراسم اختتامیه ساعت ۱۰ صبح روز (چهارشنبه ۱۵ اسفند) با حضور مسئولان کشوری و استاندار و مدیران استانی برگزار می شود.

وی در باره  مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه ا اظهار داشت : گسترش و تعمیق فرهنگ و معارف قرآنی همراه با ترویج و صیانت از مشترکات و هویت دینی مسلمین، ایجاد همگرایی و تالیف قلوب بین افراد جامعه و مخاطب همراه با ترغیب رشد و شکوفایی استعدادهای قرآنی، ایجاد طراوت و تعمیق روحیه معنوی، استفاده بهینه از برکات معنوی قرآن کریم در تربیت دینی و تحکیم بنیان های تربیتی و اعتقادی،وی  ایجاد بستر مناسب جهت رتبه های قرآنی و تجلیل از حافظان و قاریان برتر مسابقات از اهداف برگزاری این مسابقات است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات برای اولین بار نفرات اول تا پنجم رشته ها در بخش مجزا نیز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی، برپایی نمایشگاه قرآنی، ارائه عملکرد مرکز بزرگ اسلامی و رونمایی از سی دی قرائت کل قرآن کریم را از برنامه های حاشیه این مسابقات برشمرد.

0 [1]
0 [1]