امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان خطاب به کشاورزان: خاک تنها برای ما نیست نسل های آینده هم باید از آن بهره مند شوند

امام جمعه گرگان از کشاورزان گلستانی به خاطر آتش زدن زمین ها بعد از دروکردن گندم انتقاد کرد و گفت: خاک تنها برای ما نیست، نسل های آینده هم باید از آن بهره مند شوند؛ لذا از آتش زدن آن باید پرهیز کنید.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: آتش، آهن را هم از بین می برد، با آتش زدن زمین، مواد موجود در خاک از بین می روند و در نتیجه، زمین، توان خود را برای به بار آوردن محصول جدید از دست می دهد.

وی با بیان اینکه سالانه میلیون ها تن خاک براثر فرسایش از بین می روند، حفاظت از خاک را وظیفه مسئولان دانست و تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا هنگام بارش های سنگین، خاک از بین نرود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، خاک را منشاء مواد غذایی انسان بیان و خاطرنشان کرد: با نابودی خاک، کشاورزی هم از بین می رود و در نتیجه هیچ محصولی برای تامین مایحتاج زندگی تولید نمی شود.

آیت الله نورمفیدی همچنین به وضعیت نامناسب ذخایر آبی کشور و به ویژه استان گلستان اشاره و اظهار کرد: سطح ذخایر آبی استان به قدری پایین است که سال ۱۳۹۳ با کمبود شدید آب مواجه بودیم؛ لذا باید در امر کشاورزی و مصرف خانگی، در مصرف آب، صرفه جویی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به حفظ محیط زیست در دیدار اخیر مسئولان نظام با ایشان، گفت: متاسفانه، بی توجهی به محیط زیست، جنبه بین المللی دارد و کشورهای بزرگ صنعتی بیشترین لطمه را به محیط زیست وارد می کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: محیط زیست، محیط زندگی همه ماست و همگی وظیفه حفظ و حراست از آن را برعهده داریم، به خطر افتادن محیط زیست، زندگی ما را هم دچار مخاطره می کند.

به گفته وی، همه ملت ها و دولت ها باید در اعتراض به تهدیدات زیست محیطی کشورهای بزرگ صنعتی، فریاد اعتراض برآورند و از حق مسلم خود دفاع کنند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان ر هبری با اشاره به انتخاب آیت الله محمد یزدی به عنوان رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری در اجلاسیه اخیر این مجلس گفت: انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری برای تعیین رئیس جدید این مجلس، بدون هیچ مسئله حاشیه ای برگزار شد.

آیت الله نورمفیدی افزود: این انتخابات، آزادانه برگزار شد و نمایندگان خبرگان نیز آزادانه به گزینه های خود رای دادند.

وی جایگاه مجلس خبرگان رهبری را نسبت به سایر نهادهای کشور مهمتر دانست و افزود: برای محفوظ ماندن نظام از آسیب های احتمالی، این مجلس باید از مسائل حاشیه ای دور باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۶ ب.ظ

دیدگاه