آیا تخم مرغ برای افراد مبتلا به دیابت ضرر دارد؟

تخم مرغ یک غذای کم کربوهیدرات و منبع خوبی از پروتئین برای افراد مبتلا به دیابت است. تخم مرغ یک پروتئین کامل است، به این معنی که شامل تمام ۹ آمینو اسیدهایی است که بدن نمی تواند خودش تولید کند و مردم باید از رژیم غذایی خودشان به دست آورند. انجمن دیابت آمریکا (ADA) اظهار داشت که تخم مرغ برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است چرا که شاخص گلیسمی پایین آن بر میزان قند خون افراد اثر کمتری دارند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، دیابت می تواند تعادل LDL (بد) و HDL (خوب) کلسترول در بدن را تحت تاثیر قرار دهد. داشتن دیابت می تواند فرد را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دهد. برخی از مردم نگران هستند که خوردن تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول می شود و این می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. اما افراد مبتلا به دیابت می توانند تخم مرغ را به عنوان بخشی از رژیم سالم استفاده کنند. طبق توصیه پزشکان افراد مبتلا به دیابت باید کمتر از ۳۰۰ میلیگرم (میلی گرم) کلسترول در روز مصرف کنند.

تخم مرغ بزرگ حاوی حدود ۲۰۰ میلی گرم کلسترول است این در حالیست که تحقیقات در حال حاضر نشان می دهند که کلسترول موجود در غذاها تاثیر کمی در افزایش کلسترول کلی بدن دارد. در عوض، مصرف مواد غذایی با محتوای پر چرب اشباع شده است که خطرناک است و می تواند باعث افزایش سطح کلسترول شود مثل، انواع کیک ها و کوکی ها، آب نبات ها و شکلات های فرآوری شده .

مطالعه ای از سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که خوردن تخم مرغ به طور منظم می تواند قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت بهبود بخشد. در حال حاضر محققان نشان می دهند که خوردن یک تخم مرغ در روز می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۷:۴۶ ق.ظ

دیدگاه