- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

اهتزاز پرچم عراق بر فراز اداره پلیس تکریت/ خوشحالی مردم و نیروهای بسیج مردمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان به نقل ازابنا ـ نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی، پرچم عراق را به جای پرچم گروه تروریستی داعش بر فراز اداره پلیس شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین به اهتزاز در آوردند.

نیروهای عراقی روز گذشته وارد مرکز تکریت شده بودند و صبح امروز کمیسیون امنیتی شورای استانی صلاح الدین خبر تسلط کامل نیروهای عراقی بر شهر تکریت را تایید کرده بود.

«خالد جسام» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی از پایان عملیات لبیک یا رسول الله(ص) برای آزادی تکریت خبر داد و اعلام کرد این شهر آزاد شد.

وی تصریح کرد: عملیات آزاد سازی تکریت با ورود نیروهای امنیتی، داوطلب مردمی و جنگجویان عشایری به مرکز شهر تکریت پایان یافت، عملیاتی که هفته گذشته آغاز شده بود با آزادی العلم، الدور و تکریت به پایان رسید.

جسام افزود: این پیروزی را به مردم عراق، مرجعیت دینی و دولت مرکزی تبریک می‌گویم، پیروزیی که با سرعتی بی‌سابقه با کشتار و فراری دادن تروریست‌های داعش از مناطق تحت اشغال آنان به دست آمده است.

خوشحالی مردم تکریت از حضور نیروهای ارتش عراق

با ورود نیروهای ارتش عراق و نیروهای مردمی به تکریت، مردم این شهر خوشحالی خود را نشان دادند.

برای مردم این شهر، بازپس گیری تکریت پایانی بر ماه‌ها مصیبت و رنج بود. بسیاری از مردم تکریت می‌گفتند اکنون که داعش از شهرشان رفته است بسیار خوشحال هستند. اما معضل این شهر فعلا حل نشده است. بر اساس منابع خبری نظامی، بیش از هشت هزار بمب دست ساز و مواد منفجره در مکان مختلف این شهر کار گذاشته شده است.

«گوتیه ریبیسنیکی» کار‌شناس مسائل خاورمیانه درباره اهمیت این پیروزی می‌گوید این شهر زادگاه «صدام حسین» بود و اگر دقت کنیم فامیلی صدام، صدام حسین التکریتی بود. به همین علت تصرف این شهر بیشتر از آنکه اهمیت راهبردی داشته باشد اهمیت نمادین دارد.

وی افزود: اهمیت دیگر این پیروزی آن است که ارتش عراق توانست بار دیگر قدرت نمایی کند.

ارتش عراق بعد از ۱۰ روز وارد شهر تکریت شدند و این شهر را از نیروهای داعش پس گرفتند. اما نبرد برای ارتش عراق در اینجا به پایان نمی‌رسد بلکه آغاز راه است. زیرا بعد از تکریت، نوبت موصل است که از کنترل نیروهای داعش در آید.

وزیر دفاع عراق: عملیات آزادسازی تکریت تاکنون موفقیت آمیز بوده است

«خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق پس از بازدید از مناطق درگیری در استان صلاح الدین گفت: طرح عملیات در استان صلاح الدین بر اساس برنامه ریزی انجام شده به صورت دقیق پیگیری می‌شود. ما تلاش می‌کنیم حداقل تلفات را در این عملیات داشته باشیم.

وی افزود: اهداف اولیه در همه محورهای عملیاتی در تکریت محقق شد. حدود یک ساعت پیش مرحله دوم نبرد آغاز شد. به اعتقاد من امروز نبرد سرنوشت سازی برای آزادسازی تکریت خواهد بود و به خواست خدا ما از مرکز تکریت پیروزی نهایی را اعلام خواهیم کرد.

وزیر دفاع عراق با تاکید بر اهمیت نقش نیروهای مردمی و نیروهای عشیره‌های محلی در درگیری‌ها علیه داعش گفت: فرمانده عملیات صلاح الدین از جزئیات درگیری‌های میدانی آگاهی دارد. ما همه استحکاماتی را که گروه تروریستی داعش در اطراف تکریت ایجاد کرده است، در نظر گرفته‌ایم و تا حد زیادی با آن‌ها مقابله شده است. روحیه نیروهای ما بالاست و هیچ استحکاماتی نخواهد توانست مانع پیشروی نیروهای ما شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله قابل توجه برای من که نشانه مثبت و خوشحال کننده‌ای بود، دیدار با ۲۵۰ نفر از جنگجویان از اهالی شهر تکریت بود. این افراد با برادران خود در نیروهای مردمی از دیگر استان‌ها همکاری کاملی داشتند. این شرایط بسیار خوشحال کننده و مثبت است. نیروهای ما بر آزادسازی شهر تکریت اصرار دارند و من از روحیه بالای نیرو‌ها بسیار خوشحال هستم. پیروزی نهایی برای عراق و همه عراقی‌ها خواهد بود.

ادامه درگیری در برخی مناطق تکریت

درگیری‌های شدید در بعضی از مناطق شهر تکریت بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش همچنان ادامه دارد.

نیروهای عراقی پس از تسلط بر بعضی محله‌های شهر تکریت، برای بیرون راندن کامل تروریست‌های داعش از این شهر تلاش می‌کنند.

یکی از نیروهای عراقی شرکت کننده در عملیات تکریت گفت: ما به خانواده‌هایی که از شهر تکریت آواره شده‌اند مژده می‌دهیم که در نزدیک‌ترین زمان ممکن به این شهر باز خواهند گشت.

0 [1]
0 [1]